با دولتمردان سابق که زمینه‌ساز حوادث آبان ۹۸ شدند برخورد کنید | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 0:34

با دولتمردان سابق که زمینه‌ساز حوادث آبان ۹۸ شدند برخورد کنید

شماره: 15729
Aa Aa

ارز 4200 تومانی، اجرای گران شدن بنزین، خصوصی سازی ها و پرونده کرسنت باعث ایجاد فساد و ناامیدی شده وخسارات جبران ناپذیری ایجاد کرده است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ایران؛
با دولتمردان سابق که زمینه‌ساز حوادث آبان ۹۸ شدند برخورد کنید

محسن نراقی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ایران در پیش خطبه های نماز جمعه تهران گفت:

اینکه تریبون نماز جمعه در اختیار دانشجویان باشد از فرامین رهبر انقلاب است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، نراقی اظهار داشت:

مشخصا اگر رویکردی که صدا و سیما در مساله اختلال در سیستم توزیع بنزین در پیش گرفت در مساله های سابق هم مثل گران شدن بنزین در پیش می گرفت کشور دچار خسارت هایی نمی شد.

وی گفت: نماز جمعه می تواند به محلی تبدیل شود که مطالبات نظام اسلامی از مسئولین در آن مطرح بشود. عده ای می گویند این انتقادات را چرا خطیب جمعه بگوید؟ چه منبری بگوید و چه دانشجو این تضعیف نظام است. نه آقایان بیان شدن این نکات در تریبون نماز جمعه منجر به تقویت نظام می شود.

وی ادامه داد:

متأسفانه بی تدبیری برخی از مسئولین در گذشته وضعیتی را رقم زده است که باعث ناامیدی بخشی از مردم شده است. یکی از راه های از بین رفتن این ناامیدی و بازآفرینی امید در بین مردم این است که مردم ببینند با مسببین این وضعیت به واسطه ترک فعل ها و بی تدبیریشان برخورد صورت می گیرد. متأسفانه امروز اگر مدیری به وظیفه خود عمل نکند و در سطوح مختلف مدیریت ناکارآمد داشته باشد هزینه اش فقط برای مردم است و برای خود او هیچ هزینه ای ندارد. باید تدبیری اتخاذ شود که مسئولین و مدیران خود را پاسخگوی اعمال و رفتارشان ببینند. اگر افراد ببینند بابت بی تدبیری شان مورد سؤال واقع می شوند، بابت ترک فعل مورد محاکمه قرار می گیرند دیگر به راحتی دست به هر کاری نمی زنند دیگر به راحتی مسئولیتی که در آن تخصص ندارند را نمی پذیرند.

وی در ادامه خطاب به رئیس دستگاه قضا گفت:

متأسفانه برخی از اتفاقات از قبیل ارز 4200 تومانی، نحوه اجرای قانون گران شدن بنزین، خصوصی سازی های غلط و افسار گسیخته و مسائل مربوط به پرونده کرسنت باعث ایجاد بسترهای فساد و ناامیدی هایی شده که خسارات جبران ناپذیری ایجاد کرده است لذا درخواست داریم اکنون که دولت فعلی بر خلاف دولت قبل در مبارزه با فساد مصمم است در اسرع وقت و بدون هیچ ملاحظه ای با مسببین این گونه اتفاقات برخورد جدی صورت بگیرد.

این فعال دانشجویی گفت:

اگر بناست دولت به اصلاحات جدی اقتصادی بپردازد و شاهد تحولاتی در زمینه اقتصادی باشیم نیازمند آن است که مجلس به طور ویژه بر روی این مساله نظارت داشته باشد و اگر بناست منافع افرادی تحت الشعاع قرار بگیرد آنان سرمایه داران و سوداگران باشند و نه مردم معمولی.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان