باید حکمرانی جدید مبتنی بر خداباوری بنا کنیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 23:40

باید حکمرانی جدید مبتنی بر خداباوری بنا کنیم

شماره: 16667
Aa Aa

او گفته اکنون در جایی هستیم که بر سر اصول انقلاب متحد شده‌ایم ،همه‌ی مردم نیز به ما اعتماد کرده‌اند و دیگر بهانه‌ای برای ناکارآمدی نداریم.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی؛
باید حکمرانی جدید مبتنی بر خداباوری بنا کنیم

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در یک پیام ویدیویی در نخستین همایش از سلسله همایش‌های «همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در گام دوم انقلاب» در تبریز اظهار کرد:

امام راحل خداباور و مردم باور بودند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

جز با مردم باوری و خداباوری عبور از چالش‌ها مقدور نخواهد بود. اولویت با مردم محروم و پابرهنگانی است که به تعبیر زیبای امام (ره)، طعم فقر را چشیده‌اند. باید زمینه‌های مشارکت معنی دار نهاد مردم را در حل مشکلات فراهم سازیم و از تصدی گری، آقابالاسری و پدرخواندگی پرهیز کنیم.   

وی با اشاره به تجربه‌ی انقلاب اسلامی و گذر از دوران دفاع مقدس ادامه داد:

سؤال اصلی این است که ما با داشتن این تجربه‌ی تاریخی و غیرقابل تکرار چرا در حل دیگر چالش‌ها از جمله مشکلات اقتصادی، فرهنگی یا آسیب‌های اجتماعی، باور به مردم و سنت‌های الهی را کنار گذاشته‌ایم؟ باید مبنای نگرش فعلی خود به اداره جامعه را دور ریخته و به یک حکمرانی جدید مبتنی بر ارکان خداباوری، مردم باوری، اصول عدالت و معنویت و با استفاده از شیوه‌های فناوری‌های نو و شفاف سازی و شیوه اداره جامعه بر اساس مکتب امام (ره) و انقلاب دست پیدا کنیم که این نوگرایی در حکمرانی، مقدمات و الزاماتی دارد و بی تردید شایسته سالاری در عرصه‌ی سیاسی از مهمترین این الزامات است چرا که دوره دفاع مقدس به ما نشان داد نوسازی نظام جز با مدیریت افراد معتقد به انقلاب، کارآمد و باتقوا ممکن نیست. کارآمدی نیز جز با شایسته سالاری ممکن نیست و اگر وحدت ما بر اساس شایسته سالاری نباشد و نتوانیم از حداکثر ظرفیت‌های انسانی استفاده کنیم در عمل نیز هرچند موقعیت‌های خوبی هم در کار باشد، کارآمدی محقق نخواهد شد.

وی گفت:

ما اکنون در جایی هستیم که بر سر اصول انقلاب متحد شده‌ایم و همه‌ی مردم نیز به ما اعتماد کرده‌اند و دیگر بهانه‌ای برای ناکارآمدی نداریم. دشمن هر کاری می‌کند تا محاسبات ما را عوض کند و در این راستا دو هدف «القای ما نمی‌توانیم» و «فاصله انداختن بین ملت و دولت و امام (ره) و امت» را دنبال می‌کند چراکه می‌داند رمز پیروزی ما وحدت و چسبندگی بین مردم و نظام است و تمامی فشارهای اقتصادی و جنگ رسانه‌ای در طول چهار دهه اخیر برای رسیدن به همین هدف است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک چراغ راهنما و سیاست نامه‌ای برای درک سرشت و سرنوشت انقلاب است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان