برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی جدی علیه صلح بین‌الملل است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 15:44

برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی جدی علیه صلح بین‌الملل است

شماره: 16138
Aa Aa

هم واشینگتن و هم تل‌آویو با تهدیدهای ایجاد شده ایران شامل برنامه هسته‌ای و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و حمایت از گروه‌های نیابتی تروریست مواجه هستند.

کاخ سفید پس از نشست مشورتی استراتژیک آمریکا و اسرائیل؛
برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی جدی علیه صلح بین‌الملل است

کاخ سفید در بیانیه‌ای پس از نشست گروه مشورتی استراتژیک آمریکا و اسرائیل اعلام کرد که برنامه هسته‌ای ایران که سریعا در حال پیشرفت است تهدیدی جدی علیه صلح در خاورمیانه و صلح بین‌المللی محسوب می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از رویترز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و مقامات در این دیدارها تلاش کردند تا به تفاهم‌هایی درخصوص مذاکرات وین و چگونگی مقابله با فعالیت‌های اتمی ایران دست بیابند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است:

طرفین درخصوص لزوم مقابله با تمامی جوانب تهدیدات ارائه شده توسط ایران گفت‌وگو کردند. مقامات تایید کردند که ایالات متحده و اسرائیل در عزم‌شان نسبت به اطمینان حاصل کردن از اینکه ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت هم راستا هستند.

در بیانیه کاخ سفید گفته شده که هیأت‌های ایالات متحده و اسرائیل در این نشست شامل مقامات ارشد دو طرف در حوزه‌های سیاست خارجی، نظامی و اطلاعاتی بوده است:

هم واشینگتن و هم تل‌آویو با تمام جنبه‌های تهدیدی که از سوی ایران ایجاد می‌شود مواجهند که نه تنها شامل برنامه هسته‌ای ایران بلکه "فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و حمایت از گروه‌های نیابتی تروریست" می‌شود.

  •  

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان سفر خود به اسرائیل گفت:

«دیپلماسی، بازدارندگی و فشار» بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است و آمریکا و شرکایش در حال بحث در مورد جدول زمانی برای تداوم دیپلماسی هسته‌ای با ایران هستند.

او تصریح کرد که مذاکرات فعلی با تهران ممکن است ظرف چند هفته به پایان برسد. ما در انظار عمومی در خصوص تقویم و تاریخ اقدامات خود صحبت نخواهیم کرد اما می‌توانم به شما بگویم که در پشت درهای بسته در حال گفت‌وگو درباره جدول‌های زمانی هستیم و زمان  چنین ضرب الاجلی طولانی نیست.

مشاور امنیت ملی آمریکا اضافه کرد:

در جریان دیدار با رهبران اسرائیل ما در مورد راه‌های حصول اطمینان از اتحاد جامعه بین‌المللی برای حفظ فشار بر ایران جهت بازگرداندن این کشور به تعهداتش در چارچوب برجام گفت‌وگو کردیم. از نظر مسائل عملیاتی، من فکر می‌کنم که بهتر است این مسائل بماند برای گفت‌وگوهای خصوصی دیپلماتیک بین آمریکا و اسرائیل.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان