بزرگترین نعمت خداوند به بشر نظام مقدس اسلامی است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 8:12

بزرگترین نعمت خداوند به بشر نظام مقدس اسلامی است

شماره: 13192
Aa Aa

رستم نژاد می گوید ساده نگری سبب از دست دادن این امانت می شود که خیانت در امانت است زیرا حفظ نظام اسلامی از واجبات است.

معاون آموزش‌های حوزه علمیه ایران؛
بزرگترین نعمت خداوند به بشر نظام مقدس اسلامی است

رستم نژاد، معاون آموزش‌های حوزه علمیه ایران در نشست شب های بندگی با بیان اینکه مالکیت برای خداوند است اظهار کرد:

در آیات قرآن از عبارت مال الله استفاده شده است یعنی آنچه که در دست بندگان است فقط امانت است و امانت دار باید ظرفیت تحمل امانت را داشته باشد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با بیان اینکه خداوند ابتدا ظرفیت را ایجاد می‌کند و بعد امانت را می‌دهد، اظهارکرد:

خداوند در قرآن می فرماید اموال سفیه ها را به آن ها ندهید و جامعه در قبال اموال آن‌ها مسئولیت دارد زیرا جدا از مالکیت خصوصی، اموال آنها سرمایه ملی است و مالکیت عمومی نیز شامل آن می‌شود که امر این نشان می‌دهد نگاه قرآن به اقتصاد چند بعدی است. مسئولیت های اجتماعی نیز امانت هستند و آن را دست هر کسی نمی توان سپرد. بزرگترین نعمتی که خداوند امروزه به بشر داده نظام مقدس اسلامی است زیرا دنیا، عزت، اقتدار و... داده است که راه زندگی کردن همراه با عزت را به انسان آموزش می‌دهد همچنین این اندیشه توانسته است صدای مرگ کاخ های مستکبرین عالم را به گوش مردم برساند.

وی اظهار کرد:

سوال مهم این است که جوانان و انسان هایی که بیش از چهل سال پیش این امانت را قبول کردند دارای چه ویژگی هایی بودند و جوانان گام دوم نیز باید چه ویژگی هایی داشته باشد که بتوانند این بار را تحمل کند؟ ساده نگری سبب از دست دادن این امانت می شود که این خیانت در امانت است زیرا حفظ این امانت (نظام اسلامی) از واجبات است.
 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان