بهاره هدایت به ۴ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 10:04

بهاره هدایت به ۴ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد

شماره: 10726
Aa Aa

این کنشگر دانشجویی از محرومیت عضویت خود در گروه‌های سیاسی و اجتماعی به مدت ۲ سال و ۳ ماه ارایه خدمت در آسایشگاه سالمندان خبر داده است.

پس از اعتراض به حادثه اسقاط هواپیمای اوکراین؛
بهاره هدایت به ۴ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد

بهاره هدایت به ۴ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این کنشگر دانشجویی و سیاسی که پیش تر و پس از انتخابات سال ۸۸ به تحمل بیش از ۹ سال حبس محکوم شده بود بار دیگر به ۴ سال حبس محکوم شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، بهاره هدایت سال گذشته و۳۰ روز پس از اعتراض به حادثه اسقاط هواپیمای مسافربری ایران- اوکراین در دانشگاه بازداشت شد؛ بهاره هدایت به دفتر حراست دانشگاه تهران فراخوانده می‌شود اما پس از حضور در این دفتر دیگر خبری از او در دسترس نبوده تا اینکه یک روز بعد، خبر بازداشتش را تلفنی به اعضای خانواده‌اش اعلام می‌کند. همان زمان هم صحبت‌هایی درباره ضرب و شتم بهاره هدایت به‌دلیل مقاومت برابر انتقال به زندان و بازداشت شدنش منتشر شد که البته ازسوی رییس پلیس تهران بزرگ تکذیب شد. با این حال ماجرای بازداشت بهاره هدایت در دانشگاه آن‌قدر واکنش به همراه داشت که رییس حراست دانشگاه تهران را ناچار به توضیح کرد. چنان‌که گفت بهاره هدایت پس از خروج از ساختمان و بیرون از دانشگاه بازداشت شده و بازداشت او ربطی به حراست و دانشگاه ندارد. ۹ روز بعد از بازداشت بهاره هدایت، سخنگوی دستگاه قضایی از احتمال آزادی این کنشگر دانشجویی و سیاسی خبر داد. غلامحسین اسماعیلی اگرچه اظهارات رییس حراست دانشگاه را تایید کرد و گفت که بازداشت در حراست دانشگاه انجام نشده و خارج از دانشگاه بوده اما موضوع ضرب و شتم بهاره هدایت هنگام انتقال به زندان را تکذیب نکرد و وعده داد که اگر ادعایی درمورد ضرب و شتم او هنگام انتقال به زندان اوین وجود دارد، دستگاه قضایی بنابر قانون به این موضوع رسیدگی می‌کند. او در ادامه گفت که بهاره هدایت، بیست و نهم بهمن‌ماه آزاد می‌شود. وعده‌ای که عملی شد و امین احمدیان (همسر بهاره هدایت) در این رابطه گفت: «دستور آزادی بهاره هدایت از دفتر آقای رییسی صادر شده است.» درنهایت عصر همان روز، خبر آزادی بهاره هدایت به قید وثیقه همراه با انتشار تصاویری از او، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

حالا ۵ ماه و ۵ روز بعد از آزادی بهاره هدایت، این فعال دانشجویی دیروز از صدور حکم در این پرونده خبر داد. بهاره هدایت در صفحه توییتر خود نوشت:

«دادگاه مربوط به بازداشتش در ۲۱ بهمن‌ماه ۹۸ هفته گذشته در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد و امروز حکم ۴ سال حبس تعزیری به اتهام اجتماع و تبانی، بابت شرکت در تجمع جلوی دانشگاه امیرکبیر و ۸ ماه به اتهام تبلیغ علیه نظام، بابت توییت‌هایم ابلاغ شد.»

این کنشگر دانشجویی و سیاسی همچنین از محرومیت عضویت خود در گروه‌های سیاسی و اجتماعی به مدت ۲ سال و ۳ ماه ارایه خدمت در آسایشگاه سالمندان خبر داده است. به نظر می رسد این رای در دادگاه بدوی برای هدایت صادر شده است.

 

منبع| روزنامه اعتماد

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان