بیست و هشت استان ایران در وضعیت قرمز و هشدار کرونا قرار دارند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 7:37

بیست و هشت استان ایران در وضعیت قرمز و هشدار کرونا قرار دارند

شماره: 11050
Aa Aa

از دیروز تا امروز دو هزار و ۱۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران شناسایی شده و ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران خبر داد؛
بیست و هشت استان ایران در وضعیت قرمز و هشدار کرونا قرار دارند

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت:

از دیروز تا امروز ۶ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۳ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۷ هزار و ۷۹۶ نفر رسید.

به گزارش اسپادانا خبر، وی ادامه داد:

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۱۳۷ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۱۶ هزار و ۶۳۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۱۳۸ هزار و ۷۸۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز و استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان