بیش از ۱۵ هزار نفر در حادثه سیل لرستان بی‌خانمان شده‌اند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 16:44

بیش از ۱۵ هزار نفر در حادثه سیل لرستان بی‌خانمان شده‌اند

شماره: 7238
Aa Aa

مردم روستاها به کوه‌ها پناه‌ برده‌ و هیچ امکاناتی در اختیار ندارند؛ نصف شهر پلدختر، نصف شهر معمولان و حدود ۲۰ روستا به‌طور کامل زیر آب رفته است.

راه ارتباطی ۱۰۰ روستا همچنان قطع است؛
بیش از ۱۵ هزار نفر در حادثه سیل لرستان بی‌خانمان شده‌اند

نماینده مردم پلدختر و معمولان با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار نفر در شهر معمولان، پلدختر و روستاهای اطراف بی‌خانمان شده‌اند گفت: ۲۰ روستا به‌طور کامل زیر آب رفته است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، حمیدرضا کاظمیدرباره نحوه امدادرسانی در مناطق سیل‌زده پلدختر و معمولان در استان لرستان گفته: امدادرسانی با توجه به اینکه از طریق بالگردها صورت می‌گیرد بسیار محدود است چراکه گستردگی مناطق سیل زده بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه راه ارتباطی حدود ۱۰۰ روستا همچنان قطع است خاطرنشان کرد: تنها راه ارتباطی شهر پلدختر و معمولان نیز از طرف خوزستان است. معتقدم باید راه ارتباطی پلدختر به معمولان و خرم‌آباد به معمولان باید سریع‌تر بازگشایی شود و امدادرسانی گسترده‌تر انجام شود و آب و غذا سریع‌تر به دست مردم برسد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس خاطرنشان کرد: امکانات در حال حاضر از سوی دیگر شهرها به مرکز استان وارد شده اما به‌دلیل محدودیت پروازهای بالگردها امکان امدادرسانی سریع‌تر وجود ندارد.

کاظمی با بیان اینکه مردم روستاها به کوه‌ها پناه‌ برده‌اند و هیچ امکاناتی در حال حاضر در اختیار ندارند تصریح کرد: از ارتش خواستیم در مسیرهایی که راه‌های ارتباطی با روستاها از بین رفته با قایق یا ایجاد پل‌های شناور نظامی ارتباط فوری با روستاها برقرار کنند. مردم روستا می‌توانند بخشی از مشکلات‌شان را خودشان برطرف کنند.

وی ادامه داد: نصف شهر پلدختر، نصف شهر معمولان و حدود ۲۰ روستا به‌طور کامل زیر آب رفته است. بیش از ۱۵ هزار منازل‌شان را از دست داده‌اند. در حدود ۱۰ هزار نفر در پلدختر، در حدود ۴ هزار نفر در شهرستان معمولان و در حدود ۳ هزار نفر نیز در روستاها منازل‌شان را از دست داده‌اند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: امدادرسانی باید به‌صورت گسترده‌تر انجام شود چراکه گستردگی مناطق سیل‌زده بسیار زیاد است و باید سریع‌تر به مردم امدادرسانی انجام شود.

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان