تا پایان دولت به وعده واکسیناسیون عمل می‌کنیم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 21:14

تا پایان دولت به وعده واکسیناسیون عمل می‌کنیم

شماره: 14126
Aa Aa

او گفته ویروس کرونا در این ۱۷ ماه فشار زیادی بر مردم و جامعه وارد کرد؛ هم مقداری از مسئله آموزش فاصله گرفتیم و هم از بحث مناسک دینی.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران؛
تا پایان دولت به وعده واکسیناسیون عمل می‌کنیم

 حسن روحانی، رییس جمهور ایران در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت:

به طور متوسط در کشور ۴۸ درصد به پروتکل‌ها عمل می‌شود که این رقم خیلی پایین است. توقع این است پروتکل ۸۵ درصدی و ۹۰ درصدی در کشور عمل شود. رعایت پروتکل‌ها پایین است، ویروس هندی هم وارد شده، تابستان هم هست. اجتماعات و دور همی‌ها هم باشد و در رستوران‌ها مراعات نشود با این شرایط پیداست چه مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آید.

به گزارش اسپادانا خبر، روحانی ادامه داد:

تاکنون بیش از ۷ میلیون واکسن تزریق شده دو میلیون دیگر هم توزیع شده است که اینها هم به تدریج تزریق خواهد شد. در این هفته شش الی هفت میلیون دز دیگر وارد کشور می‌شود. در مرداد ماه مقداری تولید داخلی هم می‌توانیم استفاده کنیم. بدین ترتیب در یکی دو هفته‌ آینده حدود ده میلیون دز در دسترس داشته و تزریق می کنیم و اگر در اختیار باشد تزریق آن هم در ظرف دو سه هفته می‌تواند انجام شود.

روحانی افزود:

ویروس کرونا در این ۱۷ ماه فشار زیادی بر مردم و جامعه وارد کرد. گرچه آموزش در فضای مجازی بود اما به هر حال هم در دبستان و دبیرستان و دانشگاه مقداری از مسئله آموزش فاصله گرفتیم. در کنار آن در بحث مناسک دینی هم فاصله گرفتیم. در حالی که فکر می شد شرایط به سمت آرامش است همزمانی با انتخابات از یک طرف و مراسم عید فطر و سفرهای تابستانی همه دست به دست هم داد و از آنها مهمتر ورود ویروس هندی بود که از مرزهای شرقی و جنوبی وارد شد و کار را به مراتب سخت‌تر کرد و در نتیجه امروز با یک خیز صعودی در سراسر کشور مواجه هستیم.

وی گفت:

ان شاءالله وعده‌ای که به مردم دادیم که تا پایان این دولت افراد ۶۵ سال به بالا و آنهایی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند از واکسن استفاده کنند را عملی می‌کنیم. اکنون حتی در برخی از استان‌ها ۶۰ سال‌ به بالا و در برخی از استان‌ها ۵۰ سال به بالا هم از واکسن استفاده می‌کنند، در برخی از نقاط مرزی و جزایر حتی ۱۸ سال به بالا هم از واکسن استفاده می‌کنند. برای موضوع بازگشایی مدارس هم امیدواریم شرایطی باشد که در مهرماه گشایش صورت گیرد. واکسن برای آموزش و پرورش و معلمان هم مدنظر قرار دادند، برای استادان دانشگاه و همچنین برای عشایر و گروه‌هایی که اعلام شده نیز از واکسن استفاده خواهد شد.

روحانی با تاکید بر اینکه ما به وعده‌مان در واکسیناسیون تا پایان دولت عمل می‌کنیم ادامه داد:

یکی از واکسن‌های داخلی ما که به بازار آمده و امیدواریم دومی و سومی هم به تدریج تا پایان دولت بتوانند در مسیر واکسیناسیون مردم قرار بگیرند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان