تحریم‌های ایران باید به صورت واقعی برداشته شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 20:26

تحریم‌های ایران باید به صورت واقعی برداشته شود

شماره: 16785
Aa Aa

«سایمون کاوونی» نیز در این دیدار گفته ایرلند معتقد است که باید در جریان مذاکرات جاری ضمانت‌های لازم به ایران داده شود تا توافق دوباره برقرار شود.

سید ابراهیم رئیسی در دیدار وزیر خارجه ایرلند؛
تحریم‌های ایران باید به صورت واقعی برداشته شود

سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران در دیدار «سایمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند با بیان این که تهران مصمم است روابط خود با کشورهای دوست و مستقل را هر چه بیشتر ارتقاء دهد گفت:

حجم روابط و تبادلات تجاری دو کشور می‌تواند بسیار بیشتر از سطح کنونی باشد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او با اشاره به رویکرد ایرلند در مناسبات سیاسی و اقتصادی جهان گفت:

از استقلال ایرلند در مقابل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی استقبال می‌کنیم. روابط ایران و ایرلند برادرانه و سازنده است. تهران - دوبلین از ظرفیت‌های گسترده‌ای برای تحکیم و افزایش سطح روابط در حوزه های مختلف ‌تجاری و اقتصادی برخوردار هستند که استفاده از این ظرفیت‌ها به نفع توسعه و آبادانی دو کشور است.

رئیسی اولویت و محور اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید را حفظ منافع ملت‌ها و احترام متقابل دانست و ادامه داد:

آنچه در مذاکرات جاری نیز بر آن تاکید داریم این است که تحریم‌ها باید به صورت واقعی برداشته شود و حقوق ملت ایران محترم شمرده شود.

«سایمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه این کشور برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران ارزش ویژه‌ای قائل است گفت:

بر این باور هستیم که در روابط خود با ایران در مرحله استراتژیکی قرار داریم و خواستار توسعه و ارتقای سطح روابط همه‌جانبه بوده و در همین راستا مصمم به بازگشایی سفارتخانه خود در تهران هستیم.

وزیر خارجه ایرلند با بیان اینکه دلسردی و ناامیدی مردم ایران از اعتماد به مذاکرات هسته‌ای بخاطر بدعهدی آمریکا قابل درک است گفت:

ایرلند معتقد است که باید در جریان مذاکرات جاری ضمانت‌های لازم به ایران داده شود تا توافق دوباره برقرار شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان