ترامپ: ایران تروریست بود اما اکنون متفاوت شده | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 5:31

ترامپ: ایران تروریست بود اما اکنون متفاوت شده

شماره: 9774
Aa Aa

رئیس‌جمهور آمریکا می گوید اگر ایران به دستگاه تنفسی نیاز داشته باشد که دارد مایل است برای آن ها ونتیلاتور بفرستد؛ آن جا از طاعون پر شده است.

ایران نمی‌خواهد سر به سر آمریکا بگذارد؛
ترامپ: ایران تروریست بود اما اکنون متفاوت شده

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد نقطه اوج بیماری «کووید۱۹» در ایالات متحده به پایان رسیده است.

ترامپ در نشست خبری «کارگروه کروناویروس» کاخ سفید با ادعای اینکه تا کنون در آمریکا ۴ میلیون تست ابتلا به ویروس کرونا انجام شده گفت: «تعداد مرگ‌ومیر [بر اثر کرونا] در آمریکا از کشورهای اروپایی پایین‌تر است».

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وی ادعا کرد:

«چین نباید عدم انتشار ارقام واقعی قربانیان کروناویروس را توجیه کند... آنها از نظر تعداد تلفات بسیار جلوتر از ما هستند... این [بیماری] را می‌شد در چین متوقف کرد اما جهان اکنون به دلیل ناتوانی آنها در این کار زجر می‌کشد».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود:

«ایالت‌های مختلف که توسط دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان اداره می‌شود، اقدامات برای رفع محدودیت‌های تردد را آغاز کرده‌اند».

بر اساس آمار اعلامی، تا کنون در آمریکا تا کنون در آمریکا ۷۳۶۰۵۲ نفر به ویروس کووید۱۹ مبتلا شده  و ۳۸۸۴۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آزمایش‌های موشکی کره شمالی با بیان اینکه پیونگ‌پیانگ مدت‌هاست که این اقدامات را انجام می‌دهد گفت: «اگر من رئیس‌جمهور نبودم به گمانم اکنون با [با کره شمالی] در جنگ بودید».

ترامپ با ادعای اینکه رابطه خوبی با «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی دارد از دریافت یادداشتی از سوی کیم خبر داد اما جزئیاتی از این یادداشت فاش نکرد.

وی گفت: «زمانی که دولت را در دست گرفتم ایران یک [دولت] تروریست بود اما اکنون آنها نمی‌خواهند سر به سر ما بگذارند... آنها اکنون یک ملت متفاوت هستند... آنها می‌خواهند توافق کنند ولی تنها دلیلی که باعث می‌شود این کار را نکنند این است که برخی می‌گویند ترامپ [در انتخابات] بازنده می‌شود و می‌توانید با یک فریب‌خورده توافق کنید».

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «تصاویری از تعداد زیادی کیسه‌های [اجساد] را در تلویزیون نشان می‌دهند... اگر آنها به دستگاه تنفسی (ونتیلاتور) نیاز داشته باشند که دارند، مایلم برایشان ونتیلاتور بفرستم... [ایران] از طاعون پر شده است».

ترامپ با وحشتناک خواندن توافق هسته‌ای ایران «جان کری» وزیر خارجه دولت پیشین آمریکا را به نقض قانون لوگان متهم کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان