تصاویر منتشر شده از اوین به هیچ وجه قابل توجیه نیست | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 10:18

تصاویر منتشر شده از اوین به هیچ وجه قابل توجیه نیست

شماره: 14670
Aa Aa

نباید تخلف چند سرباز وظیفه را به پای همه نوشت. افرادی که این فیلم‌ها را پخش کرده‌اند با مونتاژ تصاویر فیلم‌های سال‌های قبل را کنار هم گذاشته‌اند.

ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی جدید قوه قضائیه ایران؛
تصاویر منتشر شده از اوین به هیچ وجه قابل توجیه نیست

ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی جدید قوه قضائیه ایران در نخستین نشست خبری خود گفت:

در مقام سخنگویی سعی می‌کنم مُر قانون را رعایت کنم. قوه قضائیه حافظ مال، جان و آبروی مردم است و نظارت بر قانون وظیفه این قوه است و باید بیش از سایر قوا قانون را اجرا کند لذا در بیان اخبار از چارجوب قانون خارج نمی‌شویم. گاهی ممکن است سوالاتی شود که مربوط به تحقیقات اولیه پرونده است و اطلاع‌رسانی در این هنگام ممنوع است.

به گزارش اسپادانا خبر، خداییان در واکنش به انتشار فیلم‌های زندان اوین اظهار کرد:

صحنه‌هایی که در فیلم‌های منتشره مشاهده می‌شود مغایر قانون بوده و به هیچ وجه قابل قبول و قابل توجیه نیست. بر این اساس قوه قضاییه اصرار بر برخورد با متخلفان دارد و دادستان کل کشور مامور پیگیری این موضوع هستند. دادستان کل‌کشور یک اکیپی را مامور کردند و حدود سه روز در زندان اوین بودند که ۶ نفر شناسایی شدند و ۴ نفر به دادسرای نظامی و دو نفر به دادسرای عمومی معرفی شدند و دستور احضار برای دو نفر دیگر صادر شده و با برخی از متخلفان نیز در زمان خود برخورد شده است اما ما نباید تخلف چند سرباز وظیفه را به پای همه کارکنان زحمتکش این سازمان بنویسیم. در هر حال در هر قشری افراد متخلف پیدا می‌شوند که قطعا با آنها برخورد خواهد شد. برخی از افرادی که در زندان هستند شاید کسانی باشند که حتی یک نفر آنها را نتوان حتی در یک شهر تحمل کرد. علاوه بر آنکه افراد شرافتمند نیز در زندان حضور دارند، افراد خطرناک هم حضور دارند. این فیلم‌ها پشت سر هم پخش شدند و ممکن است افراد فکر کنند هر روز شاهد این موارد هستیم اما این موضوع صحیح نیست؛ افرادی که این فیلم‌ها را پخش کرده‌اند اقدام به مونتاژ کرده‌اند و فیلم‌های سال‌ها و ماه‌های قبل را کنار هم گذاشته‌اند و نباید تصور شود که هر روز در زندان ها شاهد اینگونه موارد هستیم.

او در رابطه با پرونده انتشار فایل صوتی ظریف و نقش حسام الدین آشنا گفت:

در ارتباط با انتشار این فایل صوتی پرونده ای در دادسرای تهران تشکیل شده است. جهت مستندسازی پرونده و جمع‌آوری دلایل و مدارک تعداد زیادی از افرادی که به طور مستقیم و غیرمستقیم به این فایل دسترسی داشتند به عنوان مطلع احضار شدند و از آنها تحقیق به عمل آمد. در روزهای آتی نسبت به احضار متهمان این پرونده اقدام خواهد شد.

او در خصوص پرونده متهمان معرفی شده در سریال گاندو گفت:

با استناد به یک سریال نمی‌توان افراد را تحت تعقیب قرار داد اما برای برخی اشخاص معرفی شده در این فیلم پرونده‌هایی تشکیل شده است. در یک مورد یک متهم به اتهام جاسوسی به ۵ سال حبس محکوم شده است.

سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت وکلای بازداشتی نیز اظهار کرد:

9 نفر با اتهام اخلال در نظم و برخی جرایم علیه امنیت به مرجع قضایی معرفی شدند که چهار نفر از آنها همان روز اول آزاد و 5 نفر با قرار تامین بازداشت شدند. دو نفر از این 5 نفر هم با پذیرش قرار تامین آزاد شده‌اند اما این پرونده در مرحله مقدماتی است.

ذبیح‌الله خداییان در خصوص پرونده درگیری عنابستانی، نماینده مجلس شورای اسلامی با سرباز راهور گفت:

دادگاه در خصوص برخی از اتهامات حکم برائت صادر کرد و برای ایراد ضرب بدون آثار حکم بدوی محکومیت صادر شد اما در مرحله تجدیدنظر شاکی از شکایت خود گذشت کرده است.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان