حدود ۱۰۰ نفر از محکومین امنیتی ایران عفو شدند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 22:38

حدود ۱۰۰ نفر از محکومین امنیتی ایران عفو شدند

شماره: 13037
Aa Aa

پیشنهاد عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی مورد موافقت رهبری قرار گرفت.

موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد رئیس دستگاه قضا؛
حدود ۱۰۰ نفر از محکومین امنیتی ایران عفو شدند

در آستانه سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت حجت‌بن‌الحسن العسکری و ۱۲ فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عفو یا تخفیف مجازات یک هزار و ۸۴۹ تن از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

به گزارش اسپادانا خبر، رئیسی، رئیس قوه قضائیه ایران به مناسبت فرارسیدن این ایام فرخنده در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که از سوی کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند ارائه کرد و این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

میزان نوشته است که حدود ۱۰۰ نفر از محکومین امنیتی نیز در این لیست عفو قرار دارند که تعدادی از محکومین حوادث آبان ماه سال ۹۸ را نیز شامل می‌شود.

یکی از ویژگی‌های عفو های دو سال اخیر قرار گرفتن نام محکومان امنیتی در لیست عفو است.

پیشتر نیز در سال ۹۹ در مناسبت‌های مختلف به درخواست رئیس قوه قضاییه از مقام معظم رهبری تعدادی از محکومان امنیتی نیز در کنار سایر محکومان، مشمول عفو یا تخفیف مجازات شدند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان