حسن روحانی می گوید ملت ایران با نشاط و زنده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 18:27

حسن روحانی می گوید ملت ایران با نشاط و زنده است

شماره: 12623
Aa Aa

رئیس جمهور ایران گفته اگر کرونا اجازه می‌داد و دهه فجر باشکوهی برگزار می‌شد مردم لعنت و نفرین را بر کسانی می فرستادند که آن ها را در فشار گذاشتند.

در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صمت؛
حسن روحانی می گوید ملت ایران با نشاط و زنده است

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صمت گفت:

در دادگاه بین‌المللی لاهه یک رای بسیار موفقی گرفتیم برخلاف اینکه آنان هزاران حقوقدان قوی را استخدام کرده‌اند و آن این بود که آمریکا باید همه تحریم‌های انسانی علیه ایران را بلادرنگ رفع کند و همه ۱۱ قاضی عالی‌رتبه به اتفاق آراء آمریکا را محکوم کردند. البته آمریکا این حکم را عملی نکرد ولی این هم یک تخلف دیگر در عرصه بین‌المللی برای آمریکاست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او یادآور شد:

یک بار مرحوم دکتر مصدق به  این دادگاه رفت و در تاریخ ما ماندگار شد. در این دولت چندین نوبت ما به دادگاه بین المللی رفتیم و بحمدالله تا امروز در همه مراحل پیروز بودیم. البته دعوای اصلی ماهوی راجع به این پرونده هنوز در آینده است. آمریکایی‌ها در این مرحله خیلی تلاش کردند که بگویند دادگاه لاهه صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد اما دیروز این اتفاق افتاد و حکم هم صادر شد و من این موفقیت را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم.

روحانی با تاکید بر اینکه عمده طرح‌هایی که افتتاح شدخ در سال ۹۷ و ۹۸ انجام گرفته یادآور شد: ی

عنی درست در جنگ اقتصادی ما توانستیم این پروژه های بزرگ و طرح‌های بزرگ به افتتاح برسانیم. امسال تاکنون ۳۰ طرح بزرگ صنعت و معدن افتتاح شده و باز هم طرح‌های بسیار بزرگی داریم که تا پایان سال می‌توانیم به افتتاح برسانیم. این به معنای آن است که ملت ما با نشاط  و زنده است و تحریم نتوانسته تاثیر بگذارد اگر چه رنج فراوانی برای مردم ما ایجاد کرده و مشکلات فراوانی را برای ما به وجود آورده است اما سد راه ما نشده است.

وی با اشاره به برپانشدن راهپیمایی ۲۲ بهمن تصریح کرد:

اگر بیماری کرونا اجازه می‌داد دهه فجر باشکوهی از سوی مردم برگزار می‌شد و اگر مردم حضور داشتند همان لعنت و نفرین را بر آنهایی می فرستادند که مردم را در فشار گذاشتند و سه سال جنگ اقتصادی علیه ما ایجاد کردند. آنها می‌خواستند انقلاب ما پیروز نشود و استقرار پیدا نکند اما موفق نشدند و این آخرین تلاش آنها بود و به موفقیت نرسیدند و ملت ما به این موفقیت بزرگ دست پیدا کردند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان