خطیب جمعه تهران: ایران در شرایط جنگ احزاب قرار دارد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 11:20

خطیب جمعه تهران: ایران در شرایط جنگ احزاب قرار دارد

شماره: 7557
Aa Aa

حاج علی‌اکبری گفته: در زمان جنگ احزاب با طراحی یهودیان و مشرکان، ائتلافی بزرگ علیه مسلمانان با راهبرد شایعه پراکنی و هراس افکنی تشکیل شد.

کفر و ایمان در برابر یکدیگر قرار گرفته اند؛
خطیب جمعه تهران: ایران در شرایط جنگ احزاب قرار دارد

به گزارش اسپادانا خبر، حاج علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد در مورد بیانیه شورای عالی امنیت ملی در واکنش به بدعهدی‌های طرف مقابل در برجام، اظهار داشت: اقدام صورت گرفته ما کاملاً حقوقی و قانونی و بر اساس بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام صورت گرفت. این اقدام می‌توانست سال گذشته پس از خروج آمریکا از برجام صورت بگیرد که با تأخیر و با حوصله ورزی فراوان انجام شد.

وی گفت: گام برداشته شده یک گام انقلابی برای تقویت عزت و اعتبار ایران اسلامی بود. امیدوارم از این دست گام‌ها باز هم برداشته شود. خوشبختانه در بیانیه اخیر شاهد گام‌های مشخص در زمان‌های تعیین شده هستیم.

خطیب نماز جمعه  تهران ادامه داد: ما از این اقدام انقلابی حمایت می‌کنیم و یقین داریم گشایش‌هایی را در پی خواهد داشت. شورای امنیت و جامعه جهانی و اروپایی‌ها در معرض آزمونی بزرگ هستند.

علی‌اکبری تصریح کرد: واکنش‌های اروپایی‌ها به این اقدام انقلابی و با تأخیر ما از روی عصبانیت است و این نشان دهنده صحت اقدام است که معلوم می‌شود مسیر درستی قرار گرفتیم. از ایران عزیز ما یک صدا شنیده می‌شود.

وی بیان کرد: پس از نماز جمعه ملت عزیز ما از این تصمیم انقلابی، یکپارچه دفاع می‌کنند و بر علیه دشمنان شعار می‌دهند. واقعیت میدان آرایش جنگی دشمن در برابر ایران اسلامی است. در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی و البته نه در حوزه نامی چون عرضه‌ای در آن بخش ندارند. رهبر انقلاب هم فرمودند که حواس نیروهای مسلح ما جمع است.

امام جمعه موقت تهران گفت: آنها می‌خواهند القا کنند که ایران در شرایط محاصره سختی است و مردم ما وضعیت بحرانی دارند و اینکه وضعیت ما مشابه شرایط شعب ابیطالب است که این اشتباه است. ما در شرایط جنگ احزاب هستیم که سخت است ولی امیدوار کننده است.

علی‌اکبری افزود: در زمان جنگ احزاب، با طراحی مشترک یهودیان و مشرکان ائتلافی بزرگ علیه مسلمانان تشکیل شد که راهبرد اصلی آنها شایعه پراکنی و هراس افکنی بود که البته در آن شرایط خیانت‌های داخلی ضربه بیشتری را به مسلمانان می‌زد. در آن شرایط کفر و ایمان در برابر یکدیگر قرار گرفتند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان