در خصوص بازگشت تحریم های ایران قطعیت وجود ندارد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 16:00

در خصوص بازگشت تحریم های ایران قطعیت وجود ندارد

شماره: 11230
Aa Aa

نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز می گوید تحریم‌های بین‌المللی ایران لغو شده باقی می‌مانند اما تهران تا زمانی که به الزاماتش عمل کند باید پاسخگو باشد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد؛
در خصوص بازگشت تحریم های ایران قطعیت وجود ندارد

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت نمی‌تواند در ارتباط با ادعای آمریکا مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران اقدامی انجام دهد زیرا عدم قطعیت در این خصوص وجود دارد.

به گزارش اسپادانا خبر، گوترش در نامه‌ای به شورای امنیت نوشت:

به نظر می‌رسد درباره آغاز شدن این روند و در عین حال در ارتباط با سرنوشت تحریم‌ها و بازگشت آن‌ها عدم قطعیت وجود دارد. وظیفه دبیرکل نیست که در چنین شرایطی اقدام کند، گویی چنین عدم قطعیتی وجود ندارد.

او گفت تا زمان روشن شدن وضعیت تحریم‌های ایران، اقدامی برای ارائه این حمایت انجام نخواهد داد.

پیش تر، وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران -مکانیسم موسوم به «اسنپ‌بک»- از جمله محدودیت تسلیحاتی احیا شدند.

نمایندگی فرانسه در سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:

«تحریم‌های بین‌المللی بر ایران همچنان لغو شده باقی می‌مانند و تهران نیز باید پاسخگو باشد تا زمانی که به الزاماتش عمل کند».

نمایندگی روسیه در سازمان ملل نیز با انتقاد از این اقدام آمریکا گفت:

«دردناک است که شاهد این باشیم که کشوری به این بزرگی، بدین شکل به خودش توهین می‌کند و لجوجانه با دیگر اعضای شورای امنیت مخالفت می‌کند. ایالات متحده با تحمیل اراده خودخواهانه خود بر دیگران، به تضعیف قوانین بین‌المللی اصرار می‌ورزد».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان