دولت ایران خانه های خالی شهروندان را با زمین مرغوب عوض می کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 13:26

دولت ایران خانه های خالی شهروندان را با زمین مرغوب عوض می کند

شماره: 10980
Aa Aa

اسلامی گفته در تهران ۵۳۰ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد؛ دو میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار ایرانی مالکیت بیش از یک واحد مسکونی را در اختیار دارند.

وزیر راه و شهرسازی ایران اعلام کرد؛
دولت ایران خانه های خالی شهروندان را با زمین مرغوب عوض می کند

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ایران در مراسم اجرایی شدن سامانه ملی املاک و اسکان کشورگفت:

کسانی که دارای واحد‌های مسکونی خالی یا طرح‌های نیمه‌تمام هستند اگر واحد خود را در اختیار طرح اقدام ملی مسکن قرار دهند، زمین مرغوب شهری می‌دهیم تا مجددا ساخت و ساز کنند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وزیر راه و شهرسازی افزود:

طراحی سامانه ملی املاک و اسکان علاوه بر آنکه پایگاه اطلاعاتی و قدرت تجزیه و تحلیل ما را برای برنامه‌ریزی در بخش مسکن واقع‌بینانه می‌کند به ما در شناسایی افراد دارای توانایی و قدرت ساخت و عرضه مسکن دارند نیز کمک می‌کند تا از این طریق این افراد را نیز در مدار ساخت و تولید مسکن قرار دهیم.

اسلامی افزود: فقدان اطلاعات لازم در این وزارتخانه و مطالبه سنگین مردمی برای راه‌اندازی این سامانه از جمله چالش‌هایی بود که در طراحی سامانه با آن مواجه بوده‌ایم.

وی گفت: ۱۶ دستگاه مختلف در شناسایی خانه‌های خالی نقش دارند که امیدوارم با شروع به کار این سامانه، بتوانیم به اهداف خود دست یابیم.

اسلامی افزود: این سامانه، یک بانک اطلاعاتی قابل اعتماد است که با گسترش حوزه نفوذ آن به سراسر کشور، کل واحد‌های مسکونی شناسایی و در سامانه ثبت می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مطابق اطلاعاتی که تا امروز گردآوری شده است دو میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار در کشور مالکیت بیش از یک واحد مسکونی را در اختیار دارند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اصلاحیه قانون مالیات بر خانه های خالی که در مجلس تکمیل شده است، بازدارندگی لازم را دارد.

محمد اسلامی افزود: حواسمان باشد این مالیات بر خانه های خالی یک فرصت برای درآمد دولت نیست بلکه یک ابزار دقیق و قدرتمند بازدارنده است تا از تهاجم منابع سرگردان به بخش مسکن پیشگیری کند و مردم در آرامش به سر ببرند.

وی گفت: با حفظ حقوق مالکیتی که قانون مشخص کرده باید طبق ضوابط اگر کسی می خواهد خانه خالی خود را نگه دارد عوایدی که از آن به دست می آورد را باید بر اساس قانون پرداخت کند.

اسلامی درباره تعداد خانه های خالی در تهران گفت: در تهران ۵۳۰ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان