رئیس جمهور الجزایر تحت فشار قیام مردم استعفا داد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 13:20

رئیس جمهور الجزایر تحت فشار قیام مردم استعفا داد

شماره: 7230
Aa Aa

در بخشی از نامه استعفای عبدالعزیز بوتفلیقه آمده که این تصمیم برای کمک به آرامش درونی و ذهنی شهروندان برای آینده بهتر الجزایر گرفته شده است.

برای ملت الجزایر بهترین ها را آرزو می کنم؛
رئیس جمهور الجزایر تحت فشار قیام مردم استعفا داد

 پس از کش و قوس های فراوان، رئیس جمهوری ویلچرنشین الجزایر در نهایت از منصب خود استعفا داد.

به گزارش اسپادانا خبر، خبرگزاری رسمی الجزایر (واج) در یک خبر فوری از نهاد ریاست جمهوری نقل کرد که عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری این کشور تصمیم خود مبنی بر پایان دوره فعالیتش در این منصب را به صورت رسمی به اطلاع رئیس شورای قانون اساسی رسانده است.

در همین حال، بخش عربی خبرگزاری آناتولی ترکیه (AA) نیز در گزارشی در این باره یادآور شده که بوتفلیقه پس از ۲۰ سال حکمرانی در الجزایر و تحت فشار قیام مردمی سابقه در تاریخ این کشور و پشتیبانی فرماندهی ارتش از آن از منصب خود استعفا داد.

بنا بر این گزارش، بوتفلیقه در نامه استعفای خود خطاب به رئیس شورای قانون اساسی الجزایر آورده است: باعث افتخار است که به صورت رسمی به اطلاع شما برسانم که تصمیم گرفتم مسئولیت خود به عنوان رئیس جمهوری را از تاریخ امروز سه شنبه ۲۶ رجب ۱۴۴۰ هجری مطابق با دوم آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی به پایان برسانم.

در ادامه نامه استعفای رئیس جمهوری الجزایر همچنین آمده است: هدف من از اتخاذ این تصمیم مبتنی بر باور و آینده نگری، کمک به آرامش درونی و ذهنی شهروندان است تا بتوانند به صورت گروهی الجزایر را به آینده بهتری منتقل کنند که به طور مشروع به دنبال آن هستند.

بوتفلیقه در این باره تاکید کرد: برای پیشگیری و کنترل آزار و اذیت های لفظی که متاسفانه وضعیت کنونی را آلوده کرده و همچنین برای جلوگیری از تبدیل آن به لغزش های وخیم در قبال تامین حفاظت از افراد و دارایی ها که همچنان از اختیارات اصلی دولت می باشد، این تصمیم را گرفتم.

رئیس جمهوری مستعفی الجزایر همچنین خاطر نشان ساخت:

این تصمیم بیانگر اعتقاد من به یک الجزایر عزتمند و شرافتمند است که در جایگاه خود قرار بگیرد و به تمامی مسئولیت های خود در جامعه بین الملل نیز عمل کند؛ در همین راستا نیز با استناد به اختیارات قانونی خود، اقدامات مورد نیاز برای پایداری کشور و فعالیت درست نهادهای آن در دوره انتقالی منجر به انتخاب رئیس جمهوری جدید را اتخاذ کردم.

بوتفلیقه در پایان نیز عنوان کرد: خداوند عز و جل شاهد طرح ها، اقدامات، تلاش های و فداکاری هایی است که برای قرار گرفتن در سطح اعتماد مورد نظر فرزندان کشورم انجام دادم. جایی که در حد توان خود برای تقویت ستون های وحدت ملی، استقلال و توسعه کشور و تحقق آشتی میان خود و با هویت و تاریخ خود تلاش کردم؛ برای ملت سرافراز الجزایر بهترین ها را آرزو می کنم.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان