رشد ۱۵ درصدی پرونده‌های زمین‌خواری در ایران | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 11:40

رشد ۱۵ درصدی پرونده‌های زمین‌خواری در ایران

شماره: 10742
Aa Aa

۱۳ هزار و ۳۰۰ هکتار در حوزه تصرف اراضی ملی، منابع طبیعی و تغییر کاربری غیرمجاز اعاده شده و ۳۹ هزار و ۷۰۰ هکتار سواحل آزاد شده است. 

منتظری، دادستان کل ایران اعلام کرد؛
رشد ۱۵ درصدی پرونده‌های زمین‌خواری در ایران

محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران با حضور در بخش گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت:

در سال گذشته در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی در سراسر کشور ۱۲ هزار و ۱۳۷ فقره پرونده در دادسرا داشتیم و ۱۸۴۸۵ فقره پرونده در دادگاه. بیشترین ورودی پرونده‌ها در دادسرا‌ها در حوزه تصرفات اراضی ملی است با ۷۸۶۱ مورد و کمترین آن مربوط به تغییر کاربری اراضی با ۱۹۸۸ فقره. بیشترین پرونده موجود در دادگاه مربوط به تغییر کاربری غیرمجاز اراضی با ۹۲۷۸ فقره است. تعداد متهمین در این حوزه ۱۵۵۳۷ نفر است. پرونده‌های رسیدگی شده در حوزه زمین‌خواری با رشد ۱۵ درصدی مواجه بوده است. مجموعا ۱۳ هزار ۳۰۰ هکتار در حوزه تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری غیرمجاز اعاده شده و ۳۹ هزار و ۷۰۰ هکتار سواحل آزاد شده است. 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، دادستان کل ادامه داد: مجموعه قوانین شهرداری خصوصا ماده ۱۰۰ نیازمند اصلاح است. از مجلس می‌خواهیم نسبت به این مسئله جدی ورود کند. قانون به وزارت نیرو مجوز داده به ساخت و ساز‌های غیرمجاز آب و برق بدهد و بعد از آن به دستگاه قضایی اجازه تخریب بنا بدهد؛ این با هیچ منطقی جور در نمی‌آید. این انتظار وجود دارد که اینگونه قوانین هرچه سریعتر اصلاح شود.

منتظری اظهار کرد: پرونده هفت‌سنگان در شرف اتمام است. یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند جلوی تعدی‌ها و تجاوز‌ها به اراضی ملی و منابع طبیعی را بگیرد اجرای طرح کاداستر است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان