رضا خان قلدر هم نتوانست جلوی عزاداری محرم را بگیرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 13:48

رضا خان قلدر هم نتوانست جلوی عزاداری محرم را بگیرد

شماره: 10953
Aa Aa

سید احمد خاتمی گفته گروهی از روی عناد با عزاداری مخالفت می کنند یعنی حتی در زمانی که کرونا هم نبود اینها با این مجالس روی خوشی نداشتند.

امام جمعه موقت تهران مطرح کرد؛
رضا خان قلدر هم نتوانست جلوی عزاداری محرم را بگیرد

سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران گفت :

منصفانه می خواهم بگویم کسانی که منتقد هستند و می گویند نباید مجالس عزاداری برپا شود هر چند با رعایت پروتکل ها، اینها بر دو گروه هستند. یک گروه شان کسانی هستند که مغرض نیستند و معتقدند رعایت نمی شود؛ می گویند اگر رعایت بشود عیبی ندارد ولی چون در عمل چنین امری اتفاق نمی افتد بنابراین برپا نشود. حساب اینها را باید جدا کنیم، همه را به یک چوب نرانیم، عزیزی، تحلیلگری به این مطلب رسیده ما باید او را قانع کنیم که می شود هم مجالس را برپا کرد و هم مجالس را به گونه ای برپا کرد که آسیبی پیش نیاید.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از رسا، او ادامه داد:

اما گروه دیگری هستند که انسان به وضوح لمس می کند که مخالفت اینها از روی عناد است یعنی حتی در زمانی که کرونا هم نبود اینها با این مجالس روی خوشی نداشتند حالا بهانه ای هم پیدا کرده اند که آنچه در دل دارند ابراز کنند. «قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ» من به این مغرضان می گویم نه به آنهایی که دلسوزانه انتقاد می کنند که شما راه به جایی نخواهید برد؛ قدرت مندتر از شما که رضا خان قلدر بود با خشونت می خواست جلوی عزاداری ابی عبدالله الحسین(ع) را بگیرد و نتوانست.

خاتمی ادامه داد: عزاداری بر سالار شهیدان یک هنجار نهادینه شده در بین ملت ما است. نه تنها شیعه، اهل سنت هم برای سالار شهیدان عزاداری می کنند و نه تنها مسلمانان بلکه اقلیت ها هم برای سالار شهیدان برنامه عزاداری دارند. من به این جماعت که مغرضانه با مجالس عزاداری برخورد می کنند می گویم که این روش و منشی که شما دارید، در بین ملت ایران جواب نداده و نمی دهد.

او افزود: همین جا آفرین می گویم بر ستاد ملی مبارزه با کرونا که روانشناسی ملت را خوب شناخته اند، که مجالس عزاداری اباعبدالله(ع) به جان مردم وابسته است، پروتکل و برنامه ریزی کرده اند و با رعایت این دستورالعمل ها و پروتکل ها باید مجالس و محافل عزاداری برگزار شود.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان