رهبر انقلاب: راه‌پیمایی اربعین زمینه ساز تشکیل تمدن اسلامی است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 12:40

رهبر انقلاب: راه‌پیمایی اربعین زمینه ساز تشکیل تمدن اسلامی است

شماره: 8520
Aa Aa

برغم همه توطئه ها جمهوری اسلامی ایران از یک نهال نحیف به یک درخت تناور تبدیل شده که ثمرات و میوه های آن روز به روز در حال گسترش است.

در مراسم تکریم و تقدیر از مهمان‌نوازی موکب‌داران عراقی؛
رهبر انقلاب: راه‌پیمایی اربعین زمینه ساز تشکیل تمدن اسلامی است

به گزارش اسپادانا خبر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تکریم و تقدیر از مهمان‌نوازی موکب‌داران عراقی و خادمان راه‌پیمایی اربعین، ضمن تشکر صمیمانه از رفتار کریمانه‌‌ی ملت بزرگ عراق، راه‌پیمایی اربعین را موضوعی بی‌نظیر و جهانی، و زمینه‌ساز گسترش معرفت حسینی و تشکیل تمدن نوین اسلامی خواندند و گفتند: راه‌پیمایی بزرگ اربعین، آیت عظمای الهی و نشانه‌ی اراده‌ی پروردگار بر نصرت امت اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی، رفتار و کرامت اسلامی و عربی مردم عراق در میهمان‌نوازی از زائران اربعین را بی‌نظیر و بر مبنای عشق حسینی دانستند و افزودند: از صمیم قلب و از طرف ملت ایران از همه‌ی شما موکب‌داران که در ایام اربعین، کرامت و مودت را در بالاترین حد بروز میدهید و از همه‌ی ملت بزرگ عراق و از مسئولان دولت آن که با تأمین امنیت، زمینه‌های این حرکت عظیم را فراهم میکنند، و از علما و مراجع عظام عراق، تشکر میکنم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه توفیق میهمان‌نوازی از زائران حسینی یک نعمت و رحمت الهی است که باید قدر آن دانسته شود، خاطرنشان کردند: عشق به امام حسین علیه‌السلام موضوعی استثنائی است که در طول تاریخ نظیر نداشته و نخواهد داشت و حرکت و اجتماع عظیمی که هر سال به مناسبت اربعین در عراق بخصوص در مسیر نجف به کربلا شکل میگیرد، اکنون ابعاد بین‌المللی پیدا کرده و امام حسین علیه‌السلام و معرفت حسینی جهانی شده است.

ایشان افزودند: دنیای امروز که گرفتار ظلم و فساد و پَستی شده است، بشدت نیازمند معرفتِ آزادگی حسینی است و اگر امام حسین علیه‌السلام بدرستی معرفی شود، در واقع اسلام و قرآن معرفی شده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه منطق و پیام امام حسین علیه‌السلام نجات‌بخش دنیا از حاکمیت جبهه‌ی کفر و استکبار خواهد بود، گفتند: منطق امام حسین علیه‌السلام منطق دفاع از حق و ایستادگی در مقابل ظلم و طغیان و گمراهی و استکبار است و جوانان دنیا و ملتهای بی‌غرض، امروز تشنه و نیازمند این منطق هستند و حرکت عظیم راه‌پیمایی اربعین میتواند معرفت و منطق حسینی را به دنیا معرفی کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه راه‌پیمایی اربعین روزبه‌روز جهانی‌تر خواهد شد، این راه‌پیمایی بزرگ را تجلی جوشش خون امام حسین علیه‌السلام و تجلی پیام عاشورا بعد از ۱۴۰۰ سال دانستند و خاطرنشان کردند: امام حسین علیه‌السلام فقط مختص شیعیان نیست بلکه متعلق به همه‌ی مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی و متعلق به انسانیت است و به همین علت ما شاهد حضور غیرمسلمانان نیز در راه‌پیمایی اربعین هستیم.

ایشان افزودند: در شرایطی که دشمنان اسلام از همه‌ی ابزارها و وسایل و از تمام امکانات مالی و مادی خود برای مقابله با امت اسلامی استفاده میکنند، خداوند متعال راه‌پیمایی اربعین را ناگهان این‌گونه عظمت و جلوه میدهد و در واقع آن را به‌عنوان یک آیت عظما و نشانه‌ای بزرگ از پیروزی نهایی جبهه‌ی حرکت حسینی بر جبهه‌ی کفر و استکبار به نمایش میگذارد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم غنای روزافزون معنوی و فرهنگی راه‌پیمایی اربعین، اهل فکر و فرهنگ را به برنامه ریزی برای این حرکت عظیم دعوت کردند و گفتند: راه‌پیمایی اربعین می تواند زمینه ساز تحقق هدف نهایی امت اسلامی یعنی «تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی» باشد و بر همین اساس باید پیوندهای مستحکم میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی و ملیت ها و اقوام مختلف، در این راه‌پیمایی بیشتر شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: اگر ظرفیت های بی‌شمار ملتهای اسلامی در غرب آسیا و شمال افریقا، به یکدیگر پیوند بخورند و در عمل خود را نشان دهند، آن هنگام معنی واقعی عزت الهی و تمدن عظیم اسلامی برای جهانیان آشکار خواهد شد.

ایشان با اشاره به بیداری ملتهای اسلامی، ملت بزرگ عراق را برخوردار از عزت، فرهنگ و عزم و اراده والا خواندند و افزودند: جوانان عراقی در قضایای سالهای اخیر قدرت خود را نشان دادند و با فتوای مرجعیت معظم عراق توانستند توطئه بزرگ داعش و تکفیری ها را خنثی و از ملت و کشورشان در مقابل توطئه جهانی ایجاد جنگ داخلی، محافظت کنند.

رهبر انقلاب اسلامی دو ملت ایران و عراق را، دو ملتی توصیف کردند که جان و دل آنها به یکدیگر متصل است و گفتند: دشمنان تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه میان دو ملت انجام دادند اما به لطف الهی نتوانستند و از این پس هم نخواهند توانست، زیرا عامل اصلی پیوند دهنده دو ملت ایران و عراق، ایمان به خداوند متعال و محبت اهل بیت علیهم اسلام و عشق به امام حسین (ع) است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به چهل سال توطئه و تهدید و تحریم آمریکا و دنباله ها و مزدورانش بر ضد ملت ایران، خاطرنشان کردند: برغم همه این توطئه ها و به کوری چشم آنها، جمهوری اسلامی ایران از یک نهال نحیف، اکنون به یک درخت تناوری تبدیل شده که ثمرات و میوه های آن روز به روز در حال گسترش است.

ایشان در پایان با اشاره به شعارهای حضار برای نابودی آمریکا و رژیم صهیونیستی، تأکید کردند: با لطف و فضل الهی، این شعارها در آینده نه چندان دور محقق، و امت اسلامی بر دشمنان خود پیروز خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان