رهبر کره شمالی به ولادیمیر پوتین نامه نوشت | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 14:49

رهبر کره شمالی به ولادیمیر پوتین نامه نوشت

شماره: 7393
Aa Aa

کیم جونگ اون نوشته به همکاری نزدیک با روسیه در راستای توسعه روابط دوستانه، پایدار و برای تضمین صلح و امنیت جهانی تمایل دارد.

در آستانه نخستین دیدار با ولادیمیر پوتین؛
رهبر کره شمالی به ولادیمیر پوتین نامه نوشت

رسانه‌های دولتی کره شمالی در آستانه دیدار برنامه‌ریزی شده میان رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین در اواخر ماه جاری میلادی گزارش دادند، رهبر کره شمالی نامه‌ای به رئیس جمهور روسیه فرستاده و در آن متعهد انجام تلاش‌هایی برای تقویت روابط دو جانبه شده است.

به‌ گزارش ‌اسپادانا خبر و به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اواخر آوریل سال جاری میلادی در جریان سفر به مسکو برای نخستین بار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار می‌کند؛ دیداری که به دنبال ناکامی نشست اون با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در فوریه سال جاری میلادی در هانوی صورت می‌گیرد.

نامه کیم جونگ اون پاسخی بود به پیام پوتین که در تاریخ ۱۲ آوریل برای عرض تبریک به کیم جونگ اون و انتخاب مجددش برای ریاست اصلی‌ترین ارگان دولتی در کره شمالی ارسال شده بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به “KCNA”، رهبر کره شمالی در این نامه نوشت: به نفع هر دو کشور است که روابط سنتی میان روسیه و کره شمالی توسعه یابد.

کیم جونگ اون در ادامه‌ این نامه نوشته: من به همکاری نزدیک با شما در راستای توسعه روابط دوستانه، پایدار و سازنده میان کره شمالی و روسیه طبق نیاز عصر جدید و برای تضمین صلح و امنیت جهانی تمایل دارم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان