روحانی: از خوشحالی مردم در این سال سخت بسیار خرسندیم | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 11:19

روحانی: از خوشحالی مردم در این سال سخت بسیار خرسندیم

شماره: 9865
Aa Aa

رئیس جمهور ایران با بیان این که مردم ایران تسلیم توطئه‌های دشمنان نمی‌شوند گفته سوال رهبران دنیا این است که آیا ما تخت و پرستار به اندازه کافی داریم؟

بخش اعظمی از بیمارستان‌ها خالی است؛
روحانی: از خوشحالی مردم در این سال سخت بسیار خرسندیم

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال برای ما سال بسیار مهمی است،خاطرنشان کرد: از یک طرف تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان را داریم و از یک سو درگیر ویروس کرونا هستیم اما باید در عمل تولید کنیم. همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند باید اقدام ویژه‌ای در بخش تولید، کشاورزی، خدمات و صنعت انجام دهیم.

وی افزود: امیدواریم با کمک همه مردم، بخش خصوصی، نیروهای دولت، نیروهای مسلح و نیز همه کارگران، کشاورزان و مردمی که مرزداران و مرزبانان این کشور هستند دست به دست هم بدهیم و جهش تولید را عملی کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر، وی تصریح کرد: دشمنان بدانند که مردم بزرگ ایران در مقابل توطئه‌های آنها تسلیم نمی‌شوند.

روحانی در ادامه به روز کارگر اشاره کرد و گفت: خدمت مردم عزیز و بزرگوار کشور ایران عرض می‌کنم که امسال ولو اینکه شرایط‌مان به دلیل ویروس کرونا شرایط سختی است و بسیاری از رسته‌های کسب‌و‌کار را با مشکل مواجه کرده و‌ امروز احساس می‌کنم که عده‌ای از کارگران و فعالان اقتصادی در فشار و مضیقه هستند اما در عین حال در کنار همه این سختی‌ها قدم‌های بسیار خوبی امسال برداشته شد.

وی افزود: گزارش دیروز بانک مرکزی از وضع پس‌انداز مردم در بانک‌ها نشان داد که پس‌انداز مردم رشد داشته که این موضوع موجب نشاط برای همه ماست. در بورس ما شاهد یک تحول و رشد بی‌نظیری بودیم و دو میلیون نفری که در بورس فعال هستند از این تحول خوشحال هستند و سود فراوانی شامل حال آنها شده و ما هم از خوشحالی مردم در این سال سخت بسیار خرسندیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: طرح‌های بسیار مهمی در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو به بورس عرضه خواهد شد؛ مخصوصاً اینکه مقام معظم رهبری با آزادشدن سهام عدالت موافقت کردند که مردمی که دارای سهم یک میلیونی هستند اگر امروز قصد فروش سهم‌شان را داشته باشند، رقم خوب و قابل ملاحظه‌ای در اختیارشان قرار می‌گیرد و آنهایی هم که قصد نگه‌داشتن سهامشان را دارند، سود خوبی شامل حالشان خواهد شد.

وی بیان کرد: در زمینه تامین مواد غذایی و‌ کالای اساسی به مردم تاکید می‌کنم ما امسال در برخی از کالاها تقریبا خودکفا هستیم که این افتخار برای دولت تدبیر و امید است که پنجمین سال است که ما در گندم خودکفا هستیم و این در تاریخ کشور ما کمتر سابقه داشته که پنج سال به طور مداوم در تولید گندم خودکفا باشیم.

وی اضافه کرد: ۲۴ سد در منطقه غرب کشور در دولت تدبیر و امید تکمیل و افتتاح شده است.

رئیس جمهور آمار مبتلایان و بستری در بیمارستان‌ها را نزولی دانست و گفت: وقتی با رهبران دنیا صحبت می‌کنم سوالشان این است که آیا ما تخت و پرستار به اندازه کافی داریم؟

وی افزود: از یک طرف همه مردم، خودشان مراقبت می‌کنند و از طرف دیگر هم سیستم درمانی ما به گونه‌ای باید آماده باشد که اگر یک مورد ابتلا به کرونا پیش آمد تخت، پرستاران و پزشکان آماده باشند.

روحانی با بیان اینکه ما این شرایط را فعلا در کشور داریم اما بر اساس آمار دیشب بخش اعظمی از بیمارستان‌هایی که به کرونا اختصاص دادیم خالی است گفت: امیدواریم همه مردم بهبود پیدا کنند. شرایط ما بسیار سخت اما امید ما بسیار زیاد است و یکی از امیدهای ما این طرح‌هایی است که اجرا می‌شود.

وی گفت این برای ما مهم است که بتوانیم اشتغال را برای مردم حفظ کنیم و نشاط و سلامت مردم حفظ شود. امیدواریم خداوند سال خوبی را برای ما مقدر کرده باشد و امیدواریم وقتی به عید فطر می‌رسیم روحیه ما و شرایط کشور بهتر باشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان