روحانی از رشد ۳۲ درصدی تولید محصولات کشاورزی خبر داد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 11:52

روحانی از رشد ۳۲ درصدی تولید محصولات کشاورزی خبر داد

شماره: 10702
Aa Aa

رئیس جمهور ایران گفته در آغاز دولت یازدهم تولید محصولات کشاورزی در ایران ۹۷ میلیون تن و امروز بیش از ۱۳۰ میلیون تن است.

در پانزدهمین هفته‌ افتتاح طرح‌های زیربنایی؛
روحانی از رشد ۳۲ درصدی تولید محصولات کشاورزی خبر داد

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در پانزدهمین هفته‌ افتتاح طرح‌های زیربنایی گفت:

برای من و برای مردم عزیز ما افتتاح در بخش کشاورزی لذت خاصی دارد چرا که با پیشرفت کارها در این بخش است که مردم احساس می‌کنند حیات آن‌ها و زندگی آن‌ها و سلامت آن‌ها در سایه تلاش کشاورزان تامین می‌شود و برای ما که کشوری هستیم که در یک سرزمین خشک و نیمه خشک قرار گرفتیم نیاز بود الگوهای کشت ما و متد آبیاری ما از حالت سنتی به صنعتی تغییر کند.

به گزارش اسپادانا خبر، روحانی اظهار داشت:

مردم بزرگ ایران می‌دانند که آغاز دولت یازدهم تولید محصولات کشاورزی ما ۹۷ میلیون تن بوده است و امروز تولید محصولات کشاورزی ما بیش از ۱۳۰ میلیون تن است و این به معنای آن است که ۳۲ درصد در تولید محصولات کشاورزی امروز تولید بیشتری داریم و محصول بیشتری را در اختیار داریم. اگر بتوانیم از طریق گلخانه برخی از محصولاتی را که خیلی از آن‌ها هم صادراتی است به افزایش تولید برسانیم، امکان صادرات آن ها را به کشور های اطراف را داریم و این برای ما ارز آور است.

رییس دولت دوازدهم بیان کرد: امروز ما پنج طرح عمده و مهم آب و خاک را افتتاح کردیم؛ ۶۱۴ پروژه به ارزش هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان و این در بخش کشاورزی تأثیر مثبت خواهد گذاشت. همچنین ۸۰۹ طرح گلخانه‌ای را افتتاح کردیم که این طرح‌‌ها ۴۷۲ هکتار است و همین طرح‌ گلخانه‌ای موجب تولید ۱۲۷هزار تن سبزیجات و صیفی‌جات، ۲۵۰ تن میوه و ۲۹ میلیون شاخه گل بریده می‌شود.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان