روحانی از نزدیک شدن ایران به آستانه رفع تحریم‌ها خبر داد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 15:21

روحانی از نزدیک شدن ایران به آستانه رفع تحریم‌ها خبر داد

شماره: 13378
Aa Aa

او می گوید عده ای برای ممانعت از کاهش نرخ ارز به دنبال ایجاد مانع در برابر گشایش های احتمالی و ایجاد هراس و ناامیدی در میان مردم هستند.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ایران؛
روحانی از نزدیک شدن ایران به آستانه رفع تحریم‌ها خبر داد

رییس جمهور ایران در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تاکید بر اولویت تهیه و تامین واکسن در برنامه‌های دولت گفت:

مقابله با کرونا در گرو دو اصل رعایت دستورالعمل‌ها و واکسیناسیون است. همانطور که رعایت دستورالعمل‌ها وظیفه همه اقشار مردم است، دولت نیز تامین و ساخت واکسن را به عنوان اصل اول همه فعالیت‌های خود تعیین کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، روحانی ادامه داد:

دولت با اختصاص ارز لازم مشکل تامین منابع را برای خرید و واردات واکسن، حل کرده است و از این نظر هیچ یک از دستگاه‌های ذیربط نباید اجازه دهند تامین فوری واکسن در پیچ و خم مراحل اداری معطل شود و واکسن لازم طبق اولویت‌های تعیین شده در اختیار گروه‌های مختلف جامعه قرار گیرد. به دنبال تزریق به کادر درمان، افراد در گروه‌های سنی بیش از ۶۵ سال و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای در اولویت ارائه خدمات قرار می‌گیرند.

او با تاکید بر شکست دشمن در جنگ اقتصادی و اذعان آنان به بی‌نتیجه بودن سیاست فشار حداکثری گفت:

با شکست دشمن در جنگ اقتصادی و نزدیک شدن به آستانه رفع تحریم‌ها با توجه به مذاکرات اخیر می‌توان امیدوار بود که اقتصاد کشور به مسیر تعادل و شکوفایی سال‌های ۹۳ تا ۹۶ بازگردد.

روحانی با اشاره به سواستفاده عده‌ای در داخل و خارج از تحریم‌ها اظهار داشت:

این عده برای ممانعت از کاهش احتمالی نرخ ارز، کماکان به دنبال ایجاد مانع در برابر گشایش های احتمالی و ایجاد هراس و ناامیدی در میان جامعه و مردم به ویژه فعالان اقتصادی هستند ولی یکی از اهداف مهم دولت و بانک مرکزی، تعادل قیمت ارز، بالابردن ارزش پول ملی و شرایط مناسب قیمت کالا است. بدون تردید با حفظ انسجام و هماهنگی در کشور می‌توانیم در هفته‌های آتی شاهد گشایش‌های امیدبخش باشیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان