روحانی: با قاطعیت جلوی تجمعات غیرضروری را بگیرید | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 20:27

روحانی: با قاطعیت جلوی تجمعات غیرضروری را بگیرید

شماره: 12498
Aa Aa

 رییس جمهور ایران گفته درحالی که کشورهای قدرتمند نتوانسته اند به طور کامل کرونا را مهار کنند در ایران این کار عظیم انجام شده است.

در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا؛
روحانی: با قاطعیت جلوی تجمعات غیرضروری را بگیرید

حسن روحانی، رییس جمهور ایران در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:

درحالی که کشورهای قدرتمندتر از حیث صنعتی و امکانات پزشکی گرفتاری و مشکلات‌شان بسیار زیاد است و نتوانستند به طور کامل این بیماری را مهار کنند در کشور ما این کار عظیم انجام شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد:

در گزارشی که دکتر رییسی از استان‌ها می‌دادند در بسیاری از استان‌ها روند کاهشی بود ولی در برخی استان‌ها روند کاهشی آن متوقف شده بود و در بعضی جاها شروع به افزایش تعداد بیمار شده بود که این می‌تواند برای ما نگران کننده باشد. نباید به خاطر کاهشی شدن مسیراهمال، عادی نگری، عادی سازی در رفتارها و رفتارهای خانوادگی و اجتماعی مدنظر قرار بگیرد که می تواند برای ما خطرناک باشد. همچنین آمار نگران کننده‌ای از ابتلای جوانان و نوجوانان در برخی استان‌ها داده شد که این هم نگرانی جدیدی است. ما حداقل در ۵ یا ۶ ماه آینده با همین دقت و مراعات و کنترل پروتکل‌های بهداشتی را باید تا زمان رسیدن واکسن ادامه دهیم. مواجه شدن با موج جدید به معنای تعطیلی بخشی از کسب و کارها، ایجاد مشکلات روحی و اخلال در انجام خدمات نسبت به مردم است.

وی تشدید نظارتها را راه جلوگیری از بروز موج جدید عنوان کرد و گفت:

ویروس کرونا نه تنها در سطح جهان تضعیف نشده بلکه بیماری‌زایی و سرایت آن بیشتر شده است؛ حتی دکتر نمکی امروز در گزارش گفت این ویروس موتاسیون یافته خطرناک‌تر و مرگ و میر آن بیشتر است. برای وارد نشدن ویروس جدید از وزارت راه و سایر مسئولان می‌خواهم در فرودگاه‌ها و همه مبادی ورودی از بندرها تا ریل مراقبت کنیم و از افراد جدیدی که از خارج کشور مخصوصا اروپا و اخیرا از آفریقا وارد می‌شوند، تست بگیریم. همچنان باید با قاطعیت جلوی تجمع و ترددهای غیرضرور را بگیریم و هیچ چیز نباید ما را از این حرکت باز دارد؛ رعایت پروتکل‌های بهداشتی وظیفه ملی، قانونی و شرعی همه ما است.

روحانی گفت: در زمینه واکسن داخلی و خارجی حرکت‌های خوبی انجام شده است. در زمینه واکسن داخلی می‌توانیم بگوییم سال آینده سه واکسن را پیش رو داریم و تا آخر بهار بخشی از آنها به دست ما می‌رسد. تا آخر امسال هم غیر از کواکس برای دریافت واکسن از جاهای دیگر هم تلاش می‌کنیم. خبر داده شده در ماه بهمن واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود و این کار بسیار اهمیت دارد. در عین حال واکسن خارجی تا وقتی واکسن داخلی برسد یک ضرورت است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان