روحانی نسبت به حرکت ایران به سوی موج چهارم کرونا هشدار داد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 14:15

روحانی نسبت به حرکت ایران به سوی موج چهارم کرونا هشدار داد

شماره: 12691
Aa Aa

رئیس جمهور ایران گفته باید با تلاش بیشتر مقررات به طور کامل اجرا شده و قوانینی که برای تست و قرنطینه وجود دارد مراعات گردد؛ این مورد قابل گذشت نیست.

در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا؛
روحانی نسبت به حرکت ایران به سوی موج چهارم کرونا هشدار داد

حسن روحانی، رییس‌ دولت تدبیر و امید در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه ده‌ها میلیون نفر گرفتار این بیماری شدند و صدها هزار نفر در این بیماری جان باختند خاطرنشان کرد:

این ویروس هر روز به شکلی ظاهر می‌شود. جهش‌های خاصی از این ویروس مشاهده می‌کنیم. همه آرزوها این بود که بشر به دارو برسد. به سمت داروهایی هم رفتند و گفتند موثر است و در بازار هم قیمت گزاف پیدا کرد ولی در نهایت مشخص شد این داروها درمان دقیق و واقعی نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، روحانی اظهار کرد:

چاره ای نیست جز این که به سمت واکسن برویم. دنیا هم به سمت واکسن رفته است ما هم به همین صورت واکسیناسیون را آغاز کرده‌ایم و ادامه می‌دهیم و به ترتیب اولویتی که در ستاد ملی مبارزه با کرونا به تصویب رسیده است عمل و اجرا خواهد شد.

روحانی اضافه کرد:

تاکید شد که نسبت به ورودی‌ها از خارج به داخل مخصوصا کشورهایی که با ویروس‌های جدید آلوده هستند دقت و مراقبت بیشتری شود. باید با تلاش بیشتر این مقررات به طور کامل اجرا شود. صدا و سیما، ‌روزنامه‌ها، هواپیمایی‌های ما در خارج ابلاغ و اعلام و تکرار کنند که هرکس وارد کشور شود باید قانون و مقرراتی که برای تست و قرنطینه که اینجا وجود دارد به طور کامل مراعات کنند چرا که این موردی نیست که قابل گذشت باشد چون مساله جان میلیون‌ها انسان در میان است. شناسایی زودهنگام مخصوصا نسبت به ویروس جهش یافته خیلی مهم است که سریعتر بشناسیم. فردی که از خارج وارد یک استان یا یک شهرستان می شود، استاندار، فرماندار و بخشدار و مسوول مراقبت بهداشتی همه باید مراقبت کنند اگر کسی آلوده شده بلافاصله مساله قرنطینه و مقرراتی که در این زمینه وجود دارد را اعمال کنند چرا که اینها مسایلی نیست که قابل گذشت باشد. 

رییس‌جمهور گفت:

استان‌های دیگری داریم که زرد بودند و نارنجی شده اند. این یک اعلام خطر برای همه ما و حرکت به سمت جهش چهارم است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان