روحانی: کاه را کوه کردن هنر نیست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 19:51

روحانی: کاه را کوه کردن هنر نیست

شماره: 10448
Aa Aa

رییس دولت ایران گفته ضربه آمریکا به برجام، اقتصادی بوده اما اگر بخواهد به این توافق، ضربه سیاسی بزند ایران تحمل نکرده و اقدام قاطع انجام می دهد.

کوه را کاه کردن اخلاقی نیست؛
روحانی: کاه را کوه کردن هنر نیست

حسن روحانی در جلسه هیات دولت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات سیاسی، حقوقی و اخلاقی خود پایبند بوده و خواهد بود،اظهارداشت: تاکنون ضربه آمریکا به برجام، اقتصادی بوده اما اگر بخواهد به این توافق ضربه سیاسی بزند، ایران تحمل نخواهد کرد و اقدام قاطع انجام می دهد.

وی گفت:

گفتمان دولت تدبیر و امید در داخل، اعتدال و میانه روی و در جهان، تعامل سازنده بوده و هست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت تقویت گفتمان اعتدال و میانه روی در عرصه داخلی گفت:

در داخل افراط و تندروی را نمی پسندیم و می دانیم به ضرر کشور تمام خواهد شد و در همین راستا از همه دوستان درخواست می کنیم در این شرایط پیچیده و سخت، راه وحدت، تعامل و مهربانی را برگزینند.

وی اظهارداشت: امروز روز وحدت و انسجام است و باید در کنار یکدیگر باشیم. کاه را کوه کردن هنر نیست و در طرف خودشان، کوه را کاه کردن اخلاقی نیست. کشور با توجه به تحریم ها و کرونا مشکلات سختی دارد که همه باید در کنار هم در صدد رفع این مشکلات بر آییم.

روحانی با تأکید بر اینکه امروز روز کار و تلاش در عین حال تحمل است گفت: بدون تردید شنیدن حرف‌های غیرمنصفانه و ناروا برای کسانی که در صحنه کار و تلاش هستند، سخت و دشوار است و در این رابطه باید به توصیه قرآن مجید به پیامبر اسلام(ص) عمل کرد مبنی بر اینکه در برابر سخنان ناروا باید به خدا پناه ببریم.

رییس دولت خاطر نشان کرد: در زمینه پیگیری گفتمان تعامل سازنده با جهان دستاوردهای فراوانی داشتیم و روابط دوجانبه و سه جانبه‌ای با کشورهای منطقه و جهان برقرار کردیم که یکی از دستاوردهای مهم در این زمینه توافق برجام بود که ادامه آن می‌توانست به نفع منطقه و جهان باشد.

وی خاطر نشان کرد: صهیونیست‌ها، ارتجاع منطقه و تندروهای آمریکا از توافق برجام عصبانی بودند و این ۳ باهم پیوند خوردند و با روی کار آمدن فردی در آمریکا که از لحاظ سیاسی ضعیف بود به این توافق لطمه زدند.

روحانی تصریح کرد: تعامل سازنده مسیری بود که توانست زمینه‌های گسترده همکاری ایران با کشورهای منطقه و جهان را فراهم سازد که در این راستا رابطه نزدیک کشورمان با روسیه و چین با گذشته متفاوت است و امروز در تمام مسایل منطقه‌ای و جهانی در کنار هم قرار داریم.

رییس جمهوری با اشاره به اقدامات انجام شده برای مشکل مسکن و اجاره‌بها گفت: در این رابطه اولین گام را در ستاد ملی مقابله با کرونا برداشته و چارچوبی را برای اجاره‌بها در تهران، کلان‌شهرها و شهرستان‌ها تعیین کردیم. در کنار این قدم اصلی و مهمی که آغاز شده است، واگذاری زمین با قیمت ارزان برای شهرک‌سازی و ساخت مسکن ارزان‌قیمت است.

وی یادآورشد: دولت در زمینه تأمین کالاهای مورد نیاز مردم نیز گام‌های مهمی برداشته است که از آن جمله می‌توان به تأمین ریال و ارز برای ساخت کالا اشاره کرد که بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در این راستا اقدامات  بسیار مهمی را انجام دادند به گونه‌ای که در همین ایام سازمان برنامه و بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم و کالاهای ضروری پرداخت کرده است.

رییس جمهوری اضافه کرد: در بخش صنعت و معدن نیز تحرکات بسیار خوبی را شاهد هستیم به گونه‌ای که طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی در همین ایام افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

روحانی با تأکید بر اینکه مردم بدانند دولت همه توان خود را برای رفع مشکلات به کار خواهد گرفت گفت: دولت در موضوع کرونا موفقیت بسیار بزرگی در زمینه مهار، درمان در اختیار گذاشتن امکانات و تولید محصولات مورد نیاز داشته است، اما در عین حال همواره در این مسأله تأکید داریم که وجود اجتماعات خطر بزرگی برای شیوع این بیماری است و راه مقابله با این ویروس آن است که سبک زندگی خود را تا زمانی که این ویروس وجود دارد، عوض کنیم و راهی جز رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و استفاده از ماسک وجود ندارد.

وی همچنین با اظهار تأسف از وقوع آتش‌سوزی در یک مرکز درمانی در تهران، جان‌باختن شماری از مردم و کادر درمانی را تسلیت گفته و برای مصدومین آرزوی شفا کرد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود سرنگونی ایرباس مسافربری کشورمان در ۱۲ تیرماه ۶۷ توسط ناو هواپیمابری آمریکا را اقدامی جنایتکارانه توصیف کرد و گفت: اینگونه اقدامات جزء اخلاق آمریکا است و این مسیر را در مقابل ملت ایران تا امروز دنبال کرده است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان