زاگرس نشینان و بختیاری‌ها باید علیه آمریکا قیام کنند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 7:19

زاگرس نشینان و بختیاری‌ها باید علیه آمریکا قیام کنند

شماره: 15568
Aa Aa

محسن رضایی گفته بیش از سه سال است نفت خود را به صورت قاچاق به فروش می‌رسانیم. درآمد دلاری خود را باید مخفیانه وارد کشور کنیم تا قیمت دلار حفظ شود.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا؛
زاگرس نشینان و بختیاری‌ها باید علیه آمریکا قیام کنند

محسن رضایی، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در ایذه گفت:

امروز زاگرس نشینان اعم از بختیاری‌ها، بهمئی‌ها، کردها و بقیه باید یک تصمیم تاریخی بگیرند و محاصره اقتصادی آمریکا علیه کشور را بشکنند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی ادامه داد:

بیش از سه سال است که بدون دلیل قانونی ما را محاصره اقتصادی کرده‌اند حتی نفت خود را به صورت قاچاق به فروش می‌رسانیم و درآمد دلاری خود را باید مخفیانه وارد کشور کنیم تا قیمت دلار حفظ شود. امروز زاگرس نشینان و بختیاری‌ها باید علیه آمریکا به دلیل محاصره اقتصادی ایران قیام کنند؛ من مردم این منطقه را می‌شناسم، زنان بختیاری کمتر از سردار بی بی مریم و جوانان ما نیز کمتر از علیمردان خان نیستند.

او گفت:

تصمیمات بزرگ و تاثیرگذاری در سرزمین بختیاری در تاریخ ایران گرفته شده است. بیش از ۱۱۰ سال پیش سردار اسعد با جمع کردن خوانین بختیاری در ایذه به آنها گفت باید کاری انجام دهیم که در تاریخ ایران ماندگار شویم و مجلس شورای ملی که توسط محمدعلی شاه قاجار به توپ بسته شد را دوباره به دست ملت ایران برگردانیم. این تصمیم در آن دوران بسیار سخت، گرفته شد و سواران بختیاری از ایذه راه افتادند و ابتدا لشکرهای اصفهان را خلع سلاح کردند و با عزیمت به تهران، این شهر رت محاصره و در نهایت مجلس شورای ملی را آزاد کردند. دومین تصمیم‌ بزرگ در دوران معاصر بختیاری توسط علیمردان خان بختیاری و زمانی گرفته شد که رضا شاه حجاب را از سر زنان بر می‌داشت. علیمردان خان در اعتراض به تصمیمات رضا شاه، شهرکرد را به مدت ۲ ماه آزاد کرد و پرچم مقدس« لا الا الی الله محمد رسول الله» را در این شهر برافراشت. هرچه نیروهای دولتی حمله کردند نتوانستند کاری کنند حتی با هواپیماهای جنگی نیز این شهر را بمباران کردند، در نهایت با حمله همه‌جانبه از مناطق اطراف، شهرکرد را گرفتند. در زمانی هم که رژیم پهلوی در این کشور قدرت داشت، بختیاری‌ها پشت سر امام خمینی راه افتادند و در نهایت موفق شدند این انقلاب را به پیروزی برسانند. چهارمین تصمیم‌ بزرگ بختیاری‌ها در دوران دفاع مقدس نمود پیدا کرد. جوانان زاگرس نشین راهی جبهه ها شدند و برای کشور جانفشانی کردند.

معاون اقتصادی رییس جمهور ایران گفت:

ما نباید دست روی دست بگذاریم و مقاومت منفعلانه داشته باشیم. مبارزه ما با آمریکا در حرکت و فعالیت ما است، در این است که صنعت و کشاورزی خود را فعال کنیم و فقر و بیکاری را از کشور بیرون کنیم و روی پای خود بایستیم. تحریم‌های داخلی از تحریم‌های خارجی خطرناک‌تر است. ما در تلاشیم که ریسمان تحریم‌های داخلی که به پای جوانان و کارآفرین‌های ما بسته شده‌ را باز کنیم ولی جوانان باید با حرکت خود زمینه اقدامات مهم را فراهم کنند.

 

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان