زمان برگزاری کنکور ایران به تعویق افتاد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 15:30

زمان برگزاری کنکور ایران به تعویق افتاد

شماره: 10899
Aa Aa

از افزایش میزان فاصله گذاری اجتماعی به ۲ متر و باز کردن دفترچه ها سوال ها در قرنطینه به عنوان دلایل تعویق کنکور نام برده شده است.

«منصور غلامی»، وزیر علوم ایران تایید کرد؛
زمان برگزاری کنکور ایران به تعویق افتاد

«منصور غلامی»، وزیر علوم ایران از تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری خبر داد و اظهار کرد:

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا وزیر بهداشت است و در این زمینه، تصمیمات مرتبط را به دلیل عضویت در ستاد ملی مقابله با کرونا باید مطرح کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی با تأیید اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا باید زمان برگزاری کنکور را اعلام کند به دلایل تعویق آزمون سراسری اشاره کرد و گفت:

افزایش فاصله گذاری اجتماعی از یک متر و ۶۰ سانت به ۲ متر یکی از دلایل اصلی تعویق کنکور سراسری است و سازمان سنجش برای اعمال این فاصله گذاری نیازمند وقت بیشتری است.

وزیر علوم، دلیل دیگر تعویق کنکور سراسری را باز کردن دفترچه های سئوال کنکور ۹۹ در قرنطینه اعلام کرد و گفت:

به دلیل افزایش حوزه های کنکور سراسری، دفترچه سؤالات باید در قرنطینه، باز و دوباره بر اساس حوزه های جدید بسته شود که سازمان سنجش در این فاصله، قادر به انجام چنین کاری نبود.

غلامی خاطرنشان کرد: سازمان سنجش برای این موضوع، حداقل وقتی را به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده است که ابتدا باید در این ستاد به تأیید برسد که فکر می کنم تا شنبه به طول انجامد.

پیش تر، نمکی، وزیر بهداشت ایران در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور روسای کمیسیون های بهداشت و آموزش و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور و وزیر علوم نوشته بود:

وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این جلسه اعلام کردند که اجرای پروتکل های سختگیرانه در این زمان کوتاه امکان پذیر نیست مگر این دستورالعمل ها برای برگزاری آزمون های سراسری تغییر کند. در این جلسه اعلام کردم به عنوان وزیر بهداشت و متولی سلامت این کشور، قطعا سلامت فرزندانمان اولویت است و از این پروتکل های سختگیرانه کوتاه نخواهیم آمد که رئیس کمسیون های آموزش و بهداشت مجلس در این زمینه همراه و موافق بودند. به مسولان برگزاری کنکور اعلام کردم اگر نمی توانید این دستورالعمل ها را به درستی اعمال کنید با برگزاری کنکور در این تاریخ مخالفم و تاکید می کنم که کنکور در زمانی دیگر برگزار شود.تاکید می کنم کنکور را به زمانی موکول کنید که می توانید از لحاظ فضا و امکانات تمام ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت را فراهم کنید. پیشنهاد وزارت علوم تعویق یک ماهه برگزاری کنکور بود که در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی می شود.

کنکور سراسری ۹۹ تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۱ نفر داوطلب دارد و قرار بود این آزمون در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مردادماه و اول شهریورماه در سه هزار حوزه امتحانی برگزار شود. دقایقی قبل وزیر بهداشت در حساب کاربری اینستاگرام خود اعلام کرد؛ پیشنهاد وزارت علوم، تعویق یک‌ماهه برگزاری کنکور سراسری بود که قرار شد در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شود.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان