ساخت یک میلیون مسکن در سال شدنی است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 14:58

ساخت یک میلیون مسکن در سال شدنی است

شماره: 15165
Aa Aa

او با تأکید بر لزوم تشکیل بانک زمین در ایران به عنوان یکی از ارکان مهم ساخت مسکن گفته مسکن مهر اقدام خوب و قابل قبولی بود اما نواقصی داشت.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران؛
ساخت یک میلیون مسکن در سال شدنی است

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در نخستین جلسه شورای عالی مسکن گفت:

دولت مصمم است برای رفع دغدغه‌های مردم به‌ویژه جوانان و تسهیل زمینه ازدواج آنان همه ظرفیت‌های کشور را در حوزه مسکن فعال کند.

به گزارش اسپادانا خبر، او با بیان اینکه ساخت مسکن حتماً باید براساس نیازهای مردم در مناطق مختلف کشور انجام شود گفت:

ضرورت دارد احداث مسکن در مناطق شهری و روستایی براساس نیازسنجی‌های کارشناسی انجام شود.

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم تشکیل بانک زمین در کشور به عنوان یکی از ارکان مهم ساخت مسکن گفت:

زمین‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی در سراسر کشور باید در سامانه‌ای ثبت شود و ضرورت دارد در جلساتی با وزارت اقتصاد و دارایی ابهامات احتمالی درباره این زمین‌ها به دقت و با اولویت رفع نیازهای مردم بررسی و برطرف شود.

رئیسی ساخت و تولید مسکن را پیشران اقتصاد دانست و گفت:

احداث مسکن می‌تواند بسیاری از صنایع را در کشور فعال کند و اگرچه وزارت راه و شهرسازی مسئولیت حوزه مسکن را برعهده دارد اما همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها باید در این زمینه کمک و همکاری کنند.

او افزود:

مسکن مهر اقدام خوب و قابل قبولی بود اما نواقصی داشت و نباید در طرح جدید مسکن نواقص قبلی وجود داشته باشد. همزمان با احداث واحدهای مسکونی، خدمات‌رسانی در حوزه آب، برق، گاز و خدمات اجتماعی به دقت محاسبه شود تا بعداً مشکلی ایجاد نشود.

رئیسی با تأکید بر اینکه دولت درحوزه مسکن نقش حمایت، هدایت و نظارت خواهد داشت گفت:

دولت وظیفه دارد تسهیلات و نظارت‌های لازم را در زمینه تولید مسکن ارایه کند و اگر وظیفه خود را به درستی ایفا کند جریان ساخت مسکن در کشور رونق می‌گیرد.

او با تأکید بر اهمیت نقش تعاونی‌ها در حوزه مسکن گفت:

نقش تعاونی‌ها در بخش اقتصاد کم‌رنگ شده است که باید پررنگ شود و در افزایش تولید مسکن نیز می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. نیاز مسکن در کشور بیش از یک میلیون واحد در سال است ضمن اینکه چند سال هم عقب‌ماندگی در این حوزه وجود دارد و تعجب می‌کنم که چرا برخی در این موضوع کارشناسی شده تشکیک می‌کنند. ساخت یک میلیون مسکن در سال با توجه به ظرفیت‌های کشور شدنی است و اگر منابع و امکانات کشور تجمیع شود، این کار قابل انجام است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان