سازمان ملل خواستار بازگشت ایران به اجرای کامل برجام شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 10:39

سازمان ملل خواستار بازگشت ایران به اجرای کامل برجام شد

شماره: 10430
Aa Aa

رزماری دیکارلو، معاون دبیر کل سازمان ملل گفته ایران از محدوده‌های تعیین‌شده در برجام فراتر رفته و محدودیت‌های وضع‌شده را زیر پا گذاشته است.

در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد؛
سازمان ملل خواستار بازگشت ایران به اجرای کامل برجام شد

«رزماری دیکارلو»، معاون دبیر کل سازمان ملل در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی گزارش دوره‌ای دبیرکل این سازمان درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ مربوط به توافق هسته‌ای ایران، ضمن ابراز تأسف از خروج آمریکا از برجام خواستار بازگشت ایران به اجرای کامل تعهداتش شد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی گفت:

«دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار رفع تحریم‌هایی شده که پاسخ ایران به بیماری کووید-۱۹ را دشوار می‌کند.»

دی‌کارلو اضافه کرد: «ما همچنین از گام‌هایی که ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام برداشته هم نگرانیم. در نتیجه این اقدامات، ایران از محدوده‌های تعیین‌شده در برجام در خصوص غنی‌سازی اورانیوم و ذخائر آب سنگین فراتر رفته است. ایران همچنین محدودیت‌های وضع‌شده علیه برنامه تحقیق و توسعه هسته‌ای را زیر پا گذاشته است.»

این مقام سازمان ملل اضافه کرد: «امروز ما یکبار دیگر از ایران می‌خواهیم به اجرای کامل این توافق بازگردد.»

دی‌کارلو اضافه کرد: «ما همچنین از ایران می‌خواهیم نگرانی‌های مطرح‌شده از سوی سایر کشورها در خصوص اقداماتش که با ضمیمه B قطعنامه مغایر هستند را رفع کند.»

او اضافه کرد: «ما از همه طرف‌های برجام می‌خواهیم اختلافات خود در خصوص برجام را در چارچوب ساز و کار حل و فصل اختلافات در برجام رفع کنند.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان