سراسر خاک ایتالیا قرنطینه شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 15:27

سراسر خاک ایتالیا قرنطینه شد

شماره: 9467
Aa Aa

با اجرایی شدن این محدودیت ها فقط به سفرهای بسیار ضروری اجازه تردد داده شده و برگزاری تجمعات و مراسم‌های عمومی نیز ممنوع اعلام شده است.

با دستور کونته، نخست وزیر ایتالیا؛
سراسر خاک ایتالیا قرنطینه شد

با افزایش آمار افراد مبتلا شده به ویروس کرونا به بیش از ۹ هزار نفر در ایتالیا، جوزپه کونته تصمیم به قرنطینه کردن کل کشور ۶۰ میلیون نفری را گرفت.  

نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که منطقه محدودیت به کل مناطق کشور گسترش خواهد یافت و دیگر تنها شامل منطقه شمالی ایتالیا نخواهد بود.  

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از بی بی سی، کونته از ایتالیایی‌ها خواسته که در خانه بمانند، به فکر یک کار مشترک باشند تا بتوانند نقش خود را برای مبارزه با ویروس کرونا ایفا کنند. 

این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت برگزاری تجمعات و مراسم‌های عمومی هم خواهد شد.

کونته تاکید کرده که با سراسری شدن محدودیت‌ها، فقط به سفرهای بسیار ضروری که قابل به تعویق انداختن نیستند اجازه تردد داده خواهد شد.

نخست‌وزیر ایتالیا گفته این اقدامات که از بامداد سه‌شنبه، دهم مارس، به اجرا درخواهد آمد برای محافظت از آسیب‌پذترین قشر جامعه این کشور در نظر گرفته شده است.

بدین ترتیب، ایتالیا نخستین کشور جهان خواهد بود که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سراسر خاک خود را در وضعیتی شبیه قرنطینه ملی قرار می‌دهد.

سالمندان بخش بزرگی از جامعه ایتالیا را تشکیل می‌دهند و مطابق آمارهایی که تاکنون در ارتباط با ویروس کرونا جمع‌آوری شده این ویروس برای سالمندانی که به ویژه از بیماریهای مزمن رنج می‌برند، خطرناک‌تر است.

روز دوشنبه شمار جان باختگان ویروس کروبا در ایتالیا جهشی یکباره داشت و با ثبت ۹۷ قربانی دیگر به ۴۶۳ نفر رسید.

ایتالیا پس از چین بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را دارد به طوری که بیماری کووید-۱۹ در هر ۲۰ منطقه جغرافیایی آن ثبت شده است.

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا، روز دوشنبه، نهم مارس در نطق تلویزیونی از همه شهروندان کشورش خواست که در خانه بمانند.

او همچنین از تعطیلی همه مسابقات ورزشی از جمله مسابقات سری آ فوتبال خبر داد.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که «تهدید همه‌گیر شدن» ویروس کرونا «بسیار واقعی» است. با این حال اطمینان داد که این اولین اپیدمی در تاریخ است که می‌تواند کنترل شود.  

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست با این توجیه که این ویروس عمدتا افراد سالمند را هدف می‌گیرد در مقابل آن تسلیم نشوند زیرا در اینصورت جهان «با یک فروپاشی اخلاقی» مواجه خواهد شد. او تاکید کرد که در این شرایط «تک تک انسان‌ها اهمیت دارند. » 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان