سپاه پاسداران رسما در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار گرفت | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 4:40

سپاه پاسداران رسما در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار گرفت

شماره: 7350
Aa Aa

در اطلاعیه‌ای که در فدرال رجیستر، روزنامه رسمی دولت فدرال آمریکا درج شده سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی این کشور قرار گرفته است.

در اقدام غیرقانونی واشنگتن؛
سپاه پاسداران رسما در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار گرفت

واشنگتن در اقدامی غیرقانونی به طور رسمی نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از رویترز، ایالات متحده آمریکا در اطلاعیه‌ای که در فدرال رجیستر، روزنامه رسمی دولت فدرال آمریکا، درج کرده، نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را در لیست گروه‌های تروریستی این کشور قرار داده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پیش تر، به طور غیررسمی اعلام کرد که نام سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد تا اعمال فشار حداکثری بر ایران را افزایش دهد. این اولین باری است که آمریکا یک نهاد دولتی خارجی را به‌طور رسمی تروریستی قلمداد می‌کند.

اقدام غیر قانونی دولت آمریکا در آستانه روز پاسدار برای قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی در حالی انجام شده که مسئولان کشورمان از جمله محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و مقامات نظامی کشورمان نسبت به عواقب چنین کاری هشدار داده بودند.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام آمریکا و با اشاره به سابقه طولانی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا در حمایت از گروه‌های تروریستی، این فرماندهی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان