سپاه یک فروند قایق بدون سرنشین آمریکایی را کنترل و یدک کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 14:04

سپاه یک فروند قایق بدون سرنشین آمریکایی را کنترل و یدک کرد

شماره: 19326
Aa Aa

تسنیم نوشته این اقدام با هدف ایمن‌سازی مسیر و جلوگیری از وقوع حادثه احتمالی انجام شده اما آمریکا روایتی هالیوودی و خلاف حقیقت ارائه کرده است.

ازسوی شناور پشتیبانی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس؛
سپاه یک فروند قایق بدون سرنشین آمریکایی را کنترل و یدک کرد

سه‌شنبه ۸ شهریورماه یک فروند قایق بدون سرنشین آمریکایی که ارتباطات ناوبری آن قطع شده بود ازسوی شناور پشتیبانی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس کنترل و یدک شد.

به گزارش اسپادانا خبر، تسنیم نوشته است:
اقدام به‌موقع نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه کنترل و یدک قایق بدون سرنشین آمریکایی با هدف ایمن‌سازی مسیر کشتی‌رانی و جلوگیری از وقوع حادثه احتمالی که طی هفته‌های اخیر چند مورد از آن رخ داده بود انجام شده است.

باحضور ناوچه آمریکایی در منطقه و توجیه شدن به مسائل امنیتی و ناوبری بدون خطر قایق فوق با تصمیم فرمانده ناو پشتیبانی سپاه رها شد.

طی هفته‌های اخیر تعداد زیادی از قایق‌های بدون سرنشین آمریکایی از مبدأ بحرین و خارج از پروتکل‌های مربوط به استفاده از شناورهای بدون سرنشین و هدایت‌پذیر از راه دور به‌سمت آب‌های بین‌المللی و مسیر کشتیرانی بین‌المللی اعزام شده‌اند که موجب شکل‌گیری مشکلاتی در خطوط کشتیرانی شده است. این نوع شناورها که هنوز مشخص نیست با چه هدفی به خطوط کشتیرانی اعزام می‌شوند به‌دلیل احتمال قطع ارتباطات ناوبری می‌توانند منشأ بروز حوادث دریایی غیرقابل پیش‌بینی بشوند.

نیروی دریایی آمریکا ساعاتی پیش با روایتی هالیوودی و خلاف حقیقت سعی کرد از این اتفاق یک حماسه خلق کند تا شاید بتواند بخشی از ناکامی‌های خود را پوشش دهد.

  •  

یک مقام مطلع نظامی در گفتگو با نورنیوز در واکنش به اظهارات فرمانده سازمان تروریستی سنتکام گفت:

حضور نامشروع نیروهای نظامی آمریکا در خلیج فارس همواره موجب ایجاد ناامنی بوده و این روند اخیرا با بهره‌گیری از قایق‌های بدون سرنشین،مشکلات جدیدی را برای کشتیرانی ایمن در منطقه ایجاد کرده است.

ژنرال گوریلا فرمانده تروریست‌های سنتکام روز گذشته اقدام سپاه در کنترل قایق بدون سرنشین آمریکا در خلیج فارس را غیر قانونی و بی‌ثبات کننده عنوان کرده بود.

این مقام نظامی ایران با اشاره به اقدام به موقع نیروی دریایی سپاه در کنترل و یدک یک فروند قایق بدون سرنشین آمریکایی که ارتباطات ناوبری آن قطع شده بود اظهار کرد:

اخیراً تعداد زیادی از قایق های نظامی بدون سرنشین با پوشش کاوشگر از سوی نیروی دریایی آمریکا به پهنه خلیج فارس و دریای عمان اعزام می شوند که ضمن تهدید امنیت خطوط کشتیرانی وقوع برخی حوادث دریایی را نیز به‌دنبال داشته است.

او با تأکید بر عزم نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم اجرای مأموریت‌های قانونی وضروری خود در خلیج فارس و دریای عمان گفت:

ما چون گذشته نسبت به اقداماتی که موجب ناامنی در منطقه می شود بی‌تفاوت نخواهیم بود و برای جلوگیری از ایجاد هرگونه ناامنی و بی‌ثباتی به وظایف قانونی خود در چارچوب مأموریت‌های ذاتی حفاظت و ایمن‌سازی خطوط کشتیرانی ادامه خواهیم داد.

  •  

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای جزئیات توقیف و رهاسازی شناور نیروی دریایی آمریکا توسط رزمندگان  این نیرو در خلیج فارس را اعلام کرد.

در اطلاعیه نیروی دریایی سپاه آمده است:

در پی ادعای مضحک فرمانده سازمان تروریستی سنتکام مبنی بر تلاش نیروی دریایی سپاه برای تصرف یک شناور بدون سرنشین امریکایی در خلیج فارس و اتهام فعالیت‌های بی ثبات کننده، غیرقانونی و غیر حرفه‌ای به حافظان امنیت و منافع ملی کشورمان در این منطقه راهبردی که توسط رسانه‌های وابسته به امپراتوری سلطه و صهیونیسم باز نشر داده شد. جهت تنویر افکار عمومی به آگاهی می‌رساند که در روز سه‌شنبه ۸ شهریورماه یک فروند شناور بدون سرنشین آمریکایی که ارتباطات ناوبری آن قطع شده بود از سوی شناور پشتیبانی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس به منظور جلوگیری از نا ایمن شدن مسیر تردد شناورهای تجاری و نفتکش‌ها کنترل و یدک شد. اقدام به موقع و هوشمندانه دریا دلان نیروی دریایی سپاه در کنترل و یدک نمودن شناور مذکور با هدف ایمن‌سازی مسیر کشتیرانی و جلوگیری از وقوع حادثه احتمالی که طی هفته‌های اخیر چند مورد از آن در منطقه رخ داده است، صورت گرفت. پس از بررسی‌های به عمل آمده و مسلم شدن خطای آمریکایی‌ها و اطمینان از عدم هرگونه تهدید نسبت به امنیت و منافع ملی ایران اسلامی، هشدارهای لازم به نیروی دریایی امریکا مبنی بر عدم تکرار این گونه وضعیت‌ها و رفتارهای غیرقانونی داده شد و شناور مذکور با تصمیم فرمانده شناور پشتیبانی نیروی دریایی سپاه رها گردید. همانگونه که بارها تاکید شده است حضور نیروهای تروریستی ارتش ایالات متحده امریکا در خلیج فارس، ثبات و امنیت پایدار این منطقه حساس و راهبردی را همواره به مخاطره انداخته است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان