شروط ایران برای مذاکره مستقیم با آمریکا اعلام شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 3:09

شروط ایران برای مذاکره مستقیم با آمریکا اعلام شد

شماره: 16849
Aa Aa

اگر واشینگتن نیت خوب خود را برای پایان دادن به مسدود شدن دارایی‌های ایران و برداشتن تحریم ها نشان دهد مذاکره مستقیم در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ؛
شروط ایران برای مذاکره مستقیم با آمریکا اعلام شد

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت:

ما آمادگی رسیدن به یک توافق خوب را در کوتاهترین زمان ممکن داریم.

به گزارش اسپاداناخبر، او ادامه داد:

نزدیک به 5 سال از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و اعمال تروریسم اقتصادی علیه ملت ما و البته بی عملی سه کشور اروپایی میگذرد. این درحالی بود که جمهوری اسلامی ایران یک سال تمام به صورت یکجانبه برجام را اجرا کرد، در برجام باقی ماند و فرصتی طولانی را در اختیار سایر طرفها گذاشت تا به تعهدات خود عمل کنند. نتیجه اما هیچ بود. ایران از تمامی منافع تعهد شده اقتصادی محروم گردید. ایران در دور جدید مذاکرات با جدیت، حسن نیت و با ارائه ابتکارات متعدد جهت حصول توافقخوب مشارکت کرده است. آنچه در نظر داریم کاملا منطقی و عادلانه است: لغو همه تحریمها، راستی آزمایی و ارائه تضمین های ضروری در پایبندی به تعهدات. اکنون که با شما سخن می گویم همکاران من در وین با بازیهای دوگانه طرف غربی بر سر «متن» و «زمان» روبرو هستند. 

او گفت:

ما آمادگی رسیدن به یک توافق خوب را در کوتاهترین زمان ممکن داریم به شرطی که طرف دیگر آماده اتخاذ تصمیمات سیاسی مورد نیاز باشد.

وزیر امور خارجه ایران اظهار کرد:

آمریکایی‌ها طی هفته‌های قبل برای مذاکره مستقیم مرتبا به ما پیام دادند. اگر واشینگتن نیت خوب خود را برای پایان دادن به مسدود شدن دارایی‌های ما در خارج از کشور و برداشتن تحریم ها نشان دهد ما مذاکره مستقیم با آن را در نظر خواهیم گرفت.

او گفت:

امنیت منطقه غرب آسیا با مشارکت و همکاری جمعی تامین و تضمین می‌شود. معتقدیم زرادخانه‌های تسلیحاتی درمنطقه هرگز امنیت به همراه نمی‌آوردجمهوری اسلامی ایران از هر ایده و طرحی که بدون مداخله خارجی به ثبات و صلح در منطقه کمک کند استقبال می‌کند. حضور و مداخله قدرت‌های بیگانه در منطقه تنها اوضاع امنیتی را پیچیده و بدتر می‌کند و مشکلات را افزایش می‌دهد. اعتقاد داریم امنیت همه کشور‌های این منطقه با مشارکت و همکاری جمعی تامین و تضمین می‌شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان