طالبان ۱۳ شهروند هزاره را کشته است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 16:54

طالبان ۱۳ شهروند هزاره را کشته است

شماره: 15144
Aa Aa

۱۱ تن از کشته شدگان عضو نیرو‌های امنیت ملی افغانستان و دو نفر دیگر غیرنظامی بوده‌اند.یک دختر ۱۷ ساله نیز در میان به قتل رسیدگان بوده است.

در روستای کاهور ولایت دایکندی افغانستان؛
طالبان ۱۳ شهروند هزاره را کشته است

عفو بین‌الملل، طالبان را متهم کرد که روز ۳۰ اوت (۲۲ مرداد) ۱۳ شهروند از اقلیت هزاره افغانستان را که بیشتر آن‌ها سرباز و تسلیم شده بودند کشته است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از یورونیوز، این سازمان حقوق بشری در گزارش خود اعلام کرد که ۱۱ تن از کشته شدگان عضو نیرو‌های امنیت ملی افغانستان و دو نفر دیگر غیرنظامی بوده‌اند.

یک دختر ۱۷ ساله نیز در میان به قتل رسیدگان بوده است.

بر اساس گزارش این سازمان حقوق بشری قتل‌ها در روستایی به نام کاهور در ولایت دایکندی در مرکز افغانستان انجام شده است.

هزاره‌ها حدود ۹ درصد از جمعیت ۳۶ میلیونی افغانستان را تشکیل می‌دهند و بیشتر به این دلیل مورد هدف قرار گرفته و می‌گیرند که مسلمان شیعه در کشوری با اکثریت سنی مذهب هستند.

۳۰۰ جنگجوی طالبان در ۳۰ اوت وارد کاروانی در نزدیکی روستایی شدند که نیرو‌های امنیتی به همراه اعضای خانواده‌هایشان در آنجا مستقر بودند. در حالی که نیرو‌های امنیتی افغان قصد داشتند به همراه خانواده‌هایشان منطقه را ترک کنند جنگجویان طالبان به سوی آن‌ها تیراندازی کردند که در جریان این تیراندازی یک دختر ۱۷ ساله به نام معصومه کشته می‌شود.

عفو بین‌الملل در ادامه گزارش خود نیرو‌های طالبان را متهم کرده است که به سوی خانواده‌ها در حالی که آن‌ها در حال فرار بوده‌اند، شلیک کرده‌اند. 

طالبان پس از تسلیم شدن ۹ نیروی امنیتی آن‌ها را به کنار رودخانه‌ای در همان نزدیکی می‌برند و می‌کشند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان