طرح مصادیق فساد در خطبه های نمازجمعه ممنوع است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 20:48

طرح مصادیق فساد در خطبه های نمازجمعه ممنوع است

شماره: 15453
Aa Aa

عده ای خیال کنند می توانند نامِ این رفتار ژورنالیستی و راه انداختن شوی عدالتخواهی را عدالتخواهی بگذارند. این رفتار، ضدعدالتخواهی است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ایران؛
طرح مصادیق فساد در خطبه های نمازجمعه ممنوع است

محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ایران در نشست ائمه جمعه استان خراسان جنوبی گفت:

 اکنون شبکه ائمه جمعه دارای نقشه راه منعطف و متناسب با شرایط بومی هر منطقه است که البته عملیات تطبیق این طرح با هر منطقه بر عهده ائمه جمعه است.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

شناسایی دقیق و کامل ظرفیت‌های هر منطقه و مرتبط کردن آن ظرفیت با نقاط اولویت‌دار جزو رسالت‌ها و وظیفه مهم ائمه جمعه است و همه باید همکاری لازم داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید شورای فرهنگ عمومی در استان ها با مسئولیت ائمه جمعه احیا و از ظرفیت های آن استفاده شود افزود:

باید شورای فرهنگ عمومی را از وضعیت انفعالی خارج کنیم. امام جمعه باید بتواند هم ظرفیت‌های مردمی و هم ظرفیت‌های نهادی منطقه محل مأموریت خود را فعال کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت:

یکی از کلان گفتمان ها کلان گفتمان عدالت و مبارزه با فساد است که در این راستا هیچ حاشیه ای نمی تواند در عزم شبکه امامت جمعه برای تعمیم عدالت و ریشه کنی فساد و میدان آوردن ظرفیت مردمی برای رهگیری این مقصد بزرگ تعلل ایجاد کند. ائمه جمعه در وسط این میدان مسیر پیش روی را با قوت بیشتری دنبال خواهند کرد و پرچم داری عدالت خواهی را در کشور بر زمین نخواهند گذاشت. آنچه که برخی از افراد و جناح ها تلقی دارند که امام جمعه عدالتخواه بیاید مصادیقی از فساد در منطقه را در خطبه های نماز جمعه مطرح کند این دروغ رسانه ای بزرگی بود که مطرح شد. ائمه جمعه می‌دانستند که بر اساس نظر امامین انقلاب طرح این نوع مسائل در خطبه های نمازجمعه به صورت مصداقی ممنوع است و کسانی که از این ممنوعیت خارج شدند باید پاسخگو باشند. طرح کردن اسم افراد و شرکت ها در خطبه های نماز جمعه عدالتخواهی نیست بلکه باید این کار توسط دستگاه های مربوط خودش پیگیری شود چون انتصاب فساد به دیگران مستلزم رهگیری جدی و فنی در دستگاه قضایی و امنیتی است.

وی بیان داشت:

ائمه جمعه ناظر امین رهبری در منطقه خودشان هستند و هر جایی مشکلات را ببینند به مسئول مربوط یادآوری می کنند و اگر توجه نشد در سطح مسئولان بالاتر دنبال می کنند اما اگر عده ای خیال کنند می توانند نام این رفتار ژورنالیستی و راه انداختن شوی عدالتخواهی را عدالتخواهی بگذارند اینگونه نیست بلکه این رفتار خودش ضدعدالتخواهی است. دیگرانی شاید در این زمینه به روش های دیگری کار کنند اما این رفتار ربطی با امامت جمعه ندارد.

حاج علی اکبری افزود:

ائمه جمعه در رابطه با حقوق عامه مردم هرگز کوتاه نمی آید و تا هر جایی که نفوذ کلمه داشته باشند دنبال این مسائل هستند و فساد در منطقه خود را دنبال می کنند و خواسته عامه مردم را در خطبه های نماز جمعه مطرح می کنند. قصد ائمه جمعه تشویش اذهان عمومی و مانور تبلیغاتی نیست. هدف در این زمینه نصیحت و خیرخواهی و حل مسائل است و باید طبیبانه وارد میدان شد تا مسئله حل شود. امامان جمعه با وجود شرایط سخت زندگی با کسی وارد معامله نمی شوند و هرگز از مقاصد اصلی خود کوتاه نمی آیند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان