علاقه ترامپ به ایجاد درگیری نظامی با ایران | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 21:31

علاقه ترامپ به ایجاد درگیری نظامی با ایران

شماره: 7375
Aa Aa

مخالفان ترامپ می گویند در جدیدترین گزارش دولت آمریکا در مورد موضوع کنترل تسلیحات همان چشم‌اندازی لحاظ شده که دولت جرج بوش پسر پیش از حمله به عراق اتخاذ کرده بود.

۵ مقام آمریکایی ناشناس هشدار دادند؛
علاقه ترامپ به ایجاد درگیری نظامی با ایران

به گزارش اسپادانا خبر، رویترز به نقل از ۵ مقام آمریکایی ناشناس نوشته است:

انتشار جدیدترین گزارش دولت ترامپ در مورد موضوع کنترل تسلیحات باعث بروز اختلافات و بحث‌هایی میان مقامات اطلاعاتی و امنیتی از یک سو و وزارت خارجه آمریکا از سوی دیگر شده است. برخی مقامات آمریکای این گزارش را نوعی نگاه انحرافی به ایران می‌دانند و در مورد علاقه دولت ترامپ برای ایجاد یک درگیری نظامی با تهران هشدار می‌دهند. برخی مقامات وزارت خارجه و نهادهای اطلاعاتی آمریکا انتشار این گزارش را ارزیابی نادرست از ایران خوانده و نگرانی خود را از بدتر شدن وضعیت میان واشنگتن و تهران ابراز کرده‌اند.

رویترز افزوده: برخی مقامات مطلع آمریکایی معتقدند این گزارش محرمانه که بلافاصله پس از انتشار در صفحه وزارت خارجه آمریکا پاک شد، شبیه به گزارش دروغی بود که دولت جرج بوش از آن برای حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ استفاده کرد. این نگرانی پس از آن افزایش یافته که دولت ترامپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لیست تروریستی خود جای داده است. درحقیقت مقامات آمریکایی معتقدند این گزارش نوعی نگاه سیاست‌زده به ایران است که دولت ترامپ به آن گرفتار شده است.

با اینکه دولت ترامپ مدعی است تمام تلاش‌هایش برای جلوگیری از رفتارهای نادرست ایران در منطقه است و هیچ قصدی برای سرنگونی دولت این کشور را ندارد اما انتشار ارزیابی جدید در حوزه کنترل سلاح- که کپی محرمانه یک گزارش به کنگره بوده- این ظن را در میان مخالفان ترامپ در درون و بیرون از دولت تقویت می‌کند که او احتمالاً به سمت یک اقدام نظامی علیه ایران حرکت می‌کند.

درحقیقت مخالفان ترامپ او را متهم می‌کنند در گزارش مزبور تاریک‌ترین چشم‌انداز را در مورد ایران اتخاذ کرده است؛ همان چشم‌اندازی که دولت جرج بوش پسر پیش از حمله به عراق اتخاذ کرده بود.

با این حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ارسال ایمیل به رویترز پاسخ این گزارش را داده و از این ارزیابی منفی و به شدت سخت در مورد ایران دفاع کرده است. وی گفته این گزارش براساس همه اطلاعات موجود و البته مرتبط تهیه شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان