فرانسه پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به این کشور را لغو کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 13:57

فرانسه پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به این کشور را لغو کرد

شماره: 7132
Aa Aa

ماهان پیشتر متهم شده بود که برای انتقال سلاح به حزب‌الله لبنان و نظامیان طرفدار بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به سپاه پاسداران کمک می‌کرده است.

تحریم‌های فرانسه علیه ایران گریبان ماهان را گرفت؛
فرانسه پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به این کشور را لغو کرد

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از العربیه، خبرگزاری فرانسه گزارش داده که بنا به گفته‌های مسئولان شرکت ماهاندر تهران، پروازهای آتی این شرکت به مقصد پاریس لغو شده است.

یک مسئول خدمات مشتریان این شرکت واقع در فرودگاه امام خمینی تهران در پاسخ در این باره به خبرگزاری فرانسه گفته: «به ما اعلام شده که تمامی پروازهای این شرکت به مقصد پاریس از اول آوریل لغو شده است».

این مقام شرکت ماهان بدون ارائه جزئیات بیشتر دلیل لغو برنامه پرواز‌ی به پاریس را «تحریم‌های فرانسه علیه ایران» اعلام کرد.

ماهان به عنوان دومین خطوط هوایی ایران در هفته بیش از چهار پرواز به مقصد پاریس دارد. این شرکت در سال 2011 در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

سایت «واشینگتن فری بیکن» پیش از این گزارش داده بود که دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش بوده تا متحدان اروپایی خود را به تحریم شرکت ماهان مجاب کند.

آلمان نیز ژانویه گذشته پرواز‌های شرکت ماهان را به فرودگاه‌های خود لغو کرده بود.

ساعاتی پیش از آن‌که مقام‌های آلمانی تصمیم خود را اعلام کنند، خبرگزاری رویترز، گزارش کرد که دلیل لغو پروازهای ماهان‌ایر به آلمان، نگرانی‌های امنیتی مرتبط با جا به جایی سلاح توسط هواپیمای مسافربری این خط هوایی است.

با از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تحریم‌ها علیه این شرکت هواپیمایی ایران از سر گرفته شده است.

ماهان پیشتر متهم شده بود که برای انتقال سلاح به حزب‌الله لبنان و نظامیان طرفدار بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه به سپاه پاسداران کمک می‌کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان