قالیباف می گوید مردم ایران انسان های قانعی هستند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 6:19

قالیباف می گوید مردم ایران انسان های قانعی هستند

شماره: 10401
Aa Aa

رئیس مجلس شورای اسلامی می گوید در صورتی که امنیت روانی مردم تامین و زندگی و معیشت آنها مدیریت شود رضایت آن ها کسب خواهد شد.

وضعیت اقتصادی ایران خوب نیست؛
قالیباف می گوید مردم ایران انسان های قانعی هستند

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمال غرب ایران گفت:

از گذشته موضوع اقتصاد دیجیتالی و سایبری و توجه به زیرساخت ها، محتوا و خدمات پایه قابل توجه بوده است اما از نگاه مشتری مداری ما در شرایطی کار خود را در مجلس یازدهم شروع کردیم که وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خانه ملت، وی تصریح کرد: این روزها در رسانه ها خبر از اجاره های پشت بام در حوزه مسکن شنیده می شود. مسکن دغدغه قابل توجه مردم است و همه ما به عنوان خدمتگزاران مردم موظفیم که دغدغه اول و آخر مردم را در این مقطع با توجه به اقتصاد و معیشت آنها مرتفع کنیم. مردم ما هرگز اختلافات و تنش ها را نمی پذیرند و انتظار کار صادقانه و کار خوب و خوب کار کردن دارند.

قالیباف با بیان اینکه مردم ما انسان های قانعی هستند گفت: در صورتی که امنیت روانی مردم تامین و زندگی و معیشت آنها مدیریت شود، رضایت مردم کسب خواهد شد.

قالیباف افزود: از سویی حضور جوانان آماده به کار در کشور، تهدید محسوب می شود اما از منظر دیگر وجود نیروی انسانی تحصیل کرده، جوان و آماده به کار به خصوص برای همین فضای دیجیتالی بزرگترین سرمایه به حساب می آید. بسیاری از کشورهای دنیا برای کسب چنین ظرفیتی لحظه شماری می کنند، اما ما در بین 5 یا 10 کشوری هستیم که از ظرفیت بالای نیروی انسانی برخورداریم.

قالیباف تاکید کرد: یک کار موفق زمانی اتفاق می‌افتد که ما همه باهم همدل و همزبان شویم، به هردوی اینها نیاز داریم. همه ما باید در ارتباط با رفتارهای خارج از قانون و مشکلاتی که در حوزه ساختارهایی که برای ما پیش بینی می‌شود، تابع قانون باشیم و به قانون احترام بگذاریم. اگر احساس می شود که قانون نیاز به اصلاح دارد به سرعت مطرح شود، ما در مجلس خدمتگزاریم و آماده رفع خلاء های قانونی و اصلاح قوانین هستیم.

وی یادآور شد: تحول در مجلس یازدهم مبتنی بر شفاف سازی، هوشمندسازی، مردمی سازی و کارآمدسازی است. حوزه فضای مجازی نیز اگر از این 4 شاخص برخوردار باشد نه تنها به جلوگیری از فساد کمک می کند بلکه موجب ارتقای مدیریت و اثرگذاری و اثربخشی می شود. اقتصاد مقاومتی نیز به معنای مردمی سازی و اقتصاد دیجیتال است. تمام بخش های دولتی، خصوصی و حتی شورای عالی فضای مجازی که مسئولیت سیاستگذاری و نظارت و هدایت کلان این حوزه را دارد، می تواند در این مسیر تاثیرگذار باشد.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم موضوع معیشت، اشتغال و اقتصاد را با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر در دستور کار قرار داده و معتقد است تقویت این مسیر کوتاهترین، عادلانه ترین و اقتصادی ترین راه متناسب با شرایط فعلی کشور است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان