قطعنامه سنا در حمایت از اعتراضات ایران تصویب شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 14:48

قطعنامه سنا در حمایت از اعتراضات ایران تصویب شد

شماره: 20416
Aa Aa

این قطعنامه از بخش خصوصی می‌خواهد با دولت همکاری داشته باشند و دسترسی معترضان به فن‌آوری لازم جهت برقراری ارتباط با یکدیگر را تضمین کنند.

تحریم‌های جدید علیه مقامات و نهادهای ایران اعمال می شوند؛
قطعنامه سنا در حمایت از اعتراضات ایران تصویب شد

کمیته روابط خارجی سنا قطعنامه‌ای را در حمایت از ناآرامی‌ها در جمهوری اسلامی ایران به تصویب رساند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا یک قطعنامه فراحزبی در حمایت از آن‌چه اعتراضات در ایران عنوان کرده است به تصویب رساند.

این قطعنامه از دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات و نهادهای ایرانی به بهانه این ناآرامی‌ها وضع کند.

این قطعنامه از بخش خصوصی می‌خواهد که با دولت همکاری داشته باشند و دسترسی معترضان به فن‌آوری لازم جهت برقراری ارتباط با یکدیگر را تضمین کنند.

سناتور باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا پس تصویب این قطعنامه ابراز امیدواری کرد که اقدام آن‌ها بتواند به شنیده شدن صدای صدها هزار نفر از زنان و مردان ایرانی کمک کند.

در ادامه این قطعنامه از جامعه بین‌الملل نیز خواسته شده است تا همزمان با حمایت آمریکا و متحدانش از معترضان ایرانی برخورد دولت ایران با آنها را محکوم کند.

  •  

همزمان، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا گفت که از زنان ایران و شجاعت آنها الهام گرفته‌است:

ما به همکاری با جامعه بین‌المللی ادامه خواهیم داد تا حکومت ایران را به خاطر سرکوب مردم ایران پاسخگو کنیم.

او همچینن در توئیتر خبر نشریه آمریکایی تایم را بازنشر کرده است که زنان ایرانی را به دلیل مبارزه برای آزادی به عنوان قهرمانان سال برگزیده است.

  •  

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت:

 از گزارش ها مبنی بر حمله خشونت آمیز نیروهای امنیتی علیه دانشجویان در دانشگاه تهران آگاه هستیم. شجاعت مردم ایران به ویژه زنان،‌ دختران و جوانان ایرانی الهام‌بخش مردم جهان است. دانشجویان و فرزندان ایران آینده‌ سازان کشورشان هستند اما مقامات به آنها حمله می‌کنند و هزاران نفر آنها را دستگیر کرده‌اند. مردم ایران در حالی به تجمعات مسالمت‌آمیز خود ادامه می‌دهند که با سرکوب خشونت‌آمیز و مداوم مواجه هستند. ما در کنار مردم ایران ایستاده ایم و به روشنگری درباره نقض حقوق بشر توسط مقامات ایران ادامه خواهیم داد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان