لغو بخشی از تحریم های ایران ممکن بود | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 14:42

لغو بخشی از تحریم های ایران ممکن بود

شماره: 13603
Aa Aa

حسن روحانی گفته نمی‌خواهد یکسری مسائل را بگوید اما می‌شد تحریم‌ها تمام شده باشد؛ حالا باید با اجماع و همفکری کار را انجام دهیم.

رئیس جمهور ایران عنوان کرد؛
لغو بخشی از تحریم های ایران ممکن بود

حسن روحانی، ردیس جمهور ایران در مراسم افتتاح طرح‌های میراث فرهنگی و گردشگری گفت:

یکی از افتخارات دولت در بخش گردشگری این است که ۲۷۲۳ شی تاریخی را توانستیم به کشور بازگردانیم. این اشیاء سال‌ها در سایر کشورها بود و ما تلاش کردیم و به دادگاه‌ها رفتیم و این اشیاء را از آمریکا و اروپا به کشور بازگرداندیم.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با بیان این‌که ویروس کرونا ۱۰۰ میلیون اشتغال را در دنیا تحت تاثیر قرار داده اظهار کرد:

در ایران ۱.۵ میلیون شغل تحت تاثیر کرونا هستند و گردشگری و حمل و نقل را تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته‌اند البته امیدوارم با انجام واکسیناسیون و تکمیل آن و البته رعایت مردم و با احتیاط، رونقی در گردشگری انجام شود.

روحانی اظهار کرد:

تمام تلاش دولت این است که تا پایان دولت پایان تحریم‌ها و مشکلات فراوان کرونا باشد البته کرونا تمام نمی‌شود اما با واکسیناسیون بیش از ۱۴ میلیون نفر از افراد آسیب پذیر، مرگ و میر به طور فزاینده کاهش یافته و به ۶۰ – ۷۰ نفر یا کمتر می‌رسد.

وی با بیان این‌که در زمینه‌ رفع تحریم‌ها هم کارهای بسیار بزرگی انجام شده است گفت:

من نمی‌خواهم یکسری مسائل را بگویم اما می‌شد تحریم‌ها تمام شده باشد ولی حالا باید با اجماع و همفکری کار را انجام دهیم. از نظر من بخش‌های اصلی تحریم می‌تواند پایان یافته باشد البته توافق وقتی کامل شد باید اجرا شود. این تصمیم ماست و تصمیم درستی است که همه چیز تمام شود بعد اجرا شروع شود. اگر می‌خواستیم بخش‌هایی را شروع کنیم مثل لغو تحریم و نفت و بانک امکان پذیر بود. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان