متخلفان کرونا از ۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان جریمه می شوند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 5:14

متخلفان کرونا از ۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان جریمه می شوند

شماره: 11441
Aa Aa

حسن روحانی با اعلام تخصیص بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری برای کیت‌های خارجی گفته اگر کسی از ماسک استفاده نکرد ۵۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.

در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا عنوان شد؛
متخلفان کرونا از ۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان جریمه می شوند

حسن روحانی، رئیس دولت دوازدهم در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: همه ما باید توجه داشته باشیم که عامل اصلی برای فاصله گرفتن از شر این ویروس و ابتلا و مراحل حادی که برای مردم پیش آمده فرهنگ عمومی مردم است. این فرهنگ است که می‌تواند ما را حراست کند و بهداشت بهترین و تنها راه در شرایط فعلی برای مقابله با کرونا است.

به گزارش اسپادانا خبر، رئیس جمهور ادامه داد: 

به محض اینکه کسی فهمید مبتلا است باید به خانه و محل کارش اطلاع دهد و باید دو هفته در منزل خودش و محلی دیگر در قرنطینه باقی بماند و حق ندارد از قرنطینه خارج شود و هرگاه فرد مبتلا تخلف کند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود. این ۲۰۰ هزار تومان به حسابی واریز می‌شود که وزارت بهداشت آن را مشخص کرده و اگر این کار را انجام ندهد به عنوان بدهی شخص محسوب می‌شود.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: 

مقرر شد ۱۰۰ میلیون دلار برای کیت‌های خارجی بودجه در نظر گرفته شود.

رییس جمهور اظهار داشت:

همه افراد جامعه در اجتماعاتی که حضور پیدا می‌کنند یا وقتی که از منزل خارج می‌شوند باید از ماسک استفاده کنند و اگر کسی از ماسک استفاده نکرد ۵۰ هزار تومان جریمه خواهد شد. این جریمه را نیروی انتظامی، بسیج و ناظران ما اعمال خواهند کرد و موظف هستند که مشخصات افراد را ثبت کنند و این جریمه را به خود فرد اعلام کنند. افراد باید طی مدت دو هفته جریمه را به حسابی که از سوی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد واریز کنند و اگر نکنند هم بدهکار هستند و باید از آنها گرفته شود. همچنین وزارت بهداشت امکانات و تجهیزات این را دارد که افراد را رصد کند و شاید کسی مستقیما به یک نفر نگوید اما بعداً به او اعلام خواهد شد که شما در چه زمانی و در کدام مکان این مساله را رعایت نکردی و جریمه شده‌ای.

روحانی اظهار داشت:

در اصناف ما اگر فرد خدمت دهنده ماسک نداشته باشد در ابتدا به او تذکر داده خواهد شد. در مرحله دوم یک جریمه ۳۰۰ هزار تومانی و در مرحله سوم جریمه یک میلیون تومانی نسبت به او اعمال خواهد شد و اگر ادامه پیدا کند در مرحله چهارم از ادامه فعالیت آن واحد جلوگیری خواهد شد. بنابراین کسانی که در اصناف هستند، موظند هم خودشان از ماسک استفاده کنند و هم به کسانی خدمات دهند که از ماسک استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: 

در مترو هم از ورود افراد بدون ماسک به محوطه مترو جلوگیری به عمل می آید اما درخصوص تاکسی این مساله قابل اجرا نیست و خود افراد باید رعایت کنند لذا در تاکسی‌ها اگر راننده تاکسی خودش رعایت نکند ۱۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد و اگر مسافر بدون ماسک سوار کند، برای هر مسافر ۲۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان