محدودیت های تردد در ورودی و خروجی شهرهای ایران اعمال می شود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 16:54

محدودیت های تردد در ورودی و خروجی شهرهای ایران اعمال می شود

شماره: 9515
Aa Aa

نمکی گفته با طرح الکترونیک سلامت ۶ و نیم میلیون نفر شناسایی و به متخصص ارجاع شده اند؛ آن ها یا در خانه قرنطینه و یا به مراکز بیمارستانی فرستاده شده اند.

پس از پایان هفتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا؛
محدودیت های تردد در ورودی و خروجی شهرهای ایران اعمال می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت:

حضور اکیپ هایی در ورودی و خروجی شهرها برای محدودیت های تردد، یکی از مصوبه های هفتمین جلسه ستاد مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور بوده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سعید نمکی پس از پایان هفتمین جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور در رصدخانه سلامت وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران افزود:

از جمله مصوبات این جلسه اضافه کردن چند کارگروه به ستاد ملی مقابله با کرونا از جمله کمیته ارزیابی منابع مالی و بودجه بود.

وزیر بهداشت افزود: همچنین مراجعه نکردن شهروندان به صورت حضوری برای طرح های مختلف مانند طرح ملی مسکن و خودرو و... از دیگر مصوبات این ستاد بود.

نمکی با اشاره به اینکه بیشتر وقت جلسه به ارائه گزارش عملکرد بسیج ملی مقابله با کرونا گذشت گفت:

طرح الکترونیک سلامت به صورت آزمایشی (پایلوت) در ۴ استان اجرا شده که کمک بسیاری در مدیریت بیماری کرونا به ما کرده است از جمله شناسایی موارد مشکوک، قرنطینه مبتلایان در خانه یا در بیمارستان، ایزوله اطرافیان و پاکسازی محیط های آلوده که بار بیمارستان های ما را بسیار کم کرده است.

وی افزود: امروز ۳۱ هزار مرکز ما درگیر این طرح هست و ۱۲۰۰ مرکز برای ارجاع سرپایی داریم که پس از تاکید مقام معظم رهبری قرار است با کمک ستاد نیروی مسلح به ۱۵۰۰ مرکز برسد.

دکتر نمکی افزود: ما کاملا به شبکه متصلیم و حدود ۶ و نیم میلیون نفر را تا دیشب رصد و پایش و اولین افراد را شناسایی کردیم و به متخصص ارجاع دادیم و یا در خانه قرنطینه شده اند و یا به مراکز بیمارستانی ارجاع خواهند شد.

وی افزود: ما قبل از شروع سال نو دستآوردهای بسیار مطلوبی را در زمین گیر کردن این بیماری خواهیم داشت.

سامانه الکترونیک سلامت به منظور گسترش زنجیره شناسایی و مراقبت از مبتلایان کرونا چند روزی است فعالیتش را در چهار استان کشور آغاز کرده و قرار است در مراحل بعدی به سایر استان ها گسترش یابد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان