مدیریت نظام در مسئله بیماری کرونا دنیا را متعجب کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 19:47

مدیریت نظام در مسئله بیماری کرونا دنیا را متعجب کرد

شماره: 10087
Aa Aa

علم‌الهدی گفته محدودیت‌های اعمال‌شده تناسبی با عشق ولایی مردم ندارد؛ برای این‌که کسی به مشهد نیاید در حرم را ببندیم و جلوی زیارت را بگیریم؟

در خطبه مجازی خطیب جمعه مشهد عنوان شد؛
مدیریت نظام در مسئله بیماری کرونا دنیا را متعجب کرد

سید احمد علم‌الهدی در سیزدهمین «خطبه مجازی» خود با بیان اینکه یازدهمین مجلس شورای اسلامی که یک مجلس ولایی است افتتاح شد اظهار کرد: پیام رهبر انقلاب به افتتاحیه مجلس یازدهم از نظر جامعیت وظایف، یک مانیفست برای این مجلس است.

امام جمعه مشهد ابراز کرد: اگر ابعاد این پیام به شکل دستورالعمل درآید و اجرای آن قابل ارزیابی باشد، مجلس موفقی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مدیریت نظام ما در مسئله بیماری کرونا دنیا را متعجب کرد افزود: رهبری در جریان کرونا دو دستور دادند؛ یکی به مردم و دیگری به مسئولان.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دستور رهبری به مردم این بود که دستوراتی که از ناحیه ستاد ملی مقابل به کرونا صادر می‌شود، لازم‌الاجرا است و مردم نیز به شکل فردی، اجتماعی، نهادی، سیاسی و قشری این مصوبات را اجرا کردند.

وی گفت: دستور به مسئولان هم در مورد باز کردن در‌های اماکن مقدسه و برنامه عبادی مردم بود که اجرا نشد.

وی ابراز کرد: رهبری فرمودند با نظر افراد متخصص و کارشناس، چیزی تصویب کنید که نیاز و عواطف مذهبی و دینی مردم را تأمین کند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه محدودیت‌های اعمال‌شده تناسبی با نیاز‌های دینی و عشق ولایی مردم ندارد گفت: مردم در بازار با هم مرتبط هستند، حرف می‌زنند و معامله می‌کنند اما در یک حرم، همه در حال زیارت هستند و حداکثر ارتباطشان کنار هم ایستادن است.

وی بیان اینکه محدودیتی که حرم شب بسته باشد، روز باز باشد را با کدام توجیه پزشکی و علمی قائل شدید؟ ابراز کرد: برنامه‌های اقتصادی کشور برای شما اولویت فوق‌العاده دارد و با کمال خطر‌هایی که بود، مراجع و مجامع اقتصادی، بازار‌ها و پاساژ‌ها را دایر کردید. در این شهر مقدس به کسبه و هتل‌ها میلیارد‌ها تومان خسارت وارد شده. برای این‌که کسی به مشهد نیاید، در حرم را ببندیم و جلوی زیارت را بگیریم؟

علم الهدی اظهار کرد: متأسفانه هم مصالح اقتصادی استان و هم عواطف ولایی مردم نادیده گرفته شد.

وی بیان کرد: مسؤولان استان و آستان قدس رضوی، آماده پذیرایی از زوار با اجرای هرگونه برنامه بهداشتی هستند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان