مهدی کروبی خواهان تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در ایران شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 12:27

مهدی کروبی خواهان تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در ایران شد

شماره: 8759
Aa Aa

کروبی در بخشی از بیانیه خود نوشته اگر محدودیت در تردد نداشتم حتما به دیدار آسیب‌دیدگان و خانواده‌های آنان می‌رفتم و به نوبه خود از آنان دلجویی می‌کردم.

با انتقاد از نحوه برخورد با اعتراضات به گرانی بنزین؛
مهدی کروبی خواهان تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در ایران شد

مهدی کروبی از نحوه برخورد با اعتراضات به گرانی بنزین انتقاد کرده و خواهان تشکیل کمیته حقیقت‌یاب شده است. کروبی همچنین به خانواده جان‌باختگان ناآرامی‌های اخیر در کشور تسلیت گفته است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از آفتاب‌نیوز، کروبی در بخشی از بیانه خود نوشته است:

از دولت می‌خواهم که ضمن دلجویی و عذرخواهی از آسیب‌دیدگان حوادث اخیر به جبران خسارت و پرداخت غرامت اقدام نماید. اینجانب اگر محدودیت در تردد نداشتم حتما به دیدار آسیب‌دیدگان و خانواده‌های آنان می‌رفتم و به نوبه خود از آنان دلجویی می‌کردم.

در پی گرانی بنزین، اعتراضاتی در سراسر کشور برگزار شد که در روزهای ابتدایی آرام و مسالمت‌آمیز بود اما به مرور به خشونت کشیده شد و گفته می‌شود که یکی از خشونت‌بارترین ناآرامی‌های کشور بوده است.

علی‌رغم اینکه برخی رسانه‌های خارج از کشور مدعی کشته‌شدن بیش از ۱۰۰ نفر در این ناآرامی‌ها هستند ولی مسئولان هنوز آماری از تعداد قربانیان این حوادث ارائه نکرده‌اند. برخی مسئولان گفته‌اند که تعداد مجروحان نیروهای امنیتی و انتظامی در این حوادث بسیار بالاست.

گفته شده که حدود ۷۰۰۰ نفر نیز در این اعتراضات بازداشت شده‌اند و بنا به گفته مقامات امنیتی و انتظامی، دستگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان