نخست وزیر اسرائیل متهم به قانون‌شکنی شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 8:52

نخست وزیر اسرائیل متهم به قانون‌شکنی شد

شماره: 6933
Aa Aa

نتانیاهو متهم است که از تجار متمول هدایای ارزشمندی قبول کرده و برای جلب توجه مثبت رسانه‌ها اقداماتی کرده اما او همه اتهام‌ها را رد می کند.

با اعلام آویچای مندلیلبت، دادستان کل اسرائیل؛
نخست وزیر اسرائیل متهم به قانون‌شکنی شد

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از بی بی سی، آویچای مندلیلبت، دادستان کل اسرائیل، نتانیاهو را در سه زمینه متهم به قانون‌شکنی کرد.

نخست وزیر اسرائیل متهم است که از تجار متمول هدایای ارزشمند قبول کرده و همچنین برای جلب توجه مثبت رسانه‌ها اقداماتی کرده است.

نتانیاهو که باید برای ماندن در پست نخست‌وزیری در انتخابات رقابت کند همه اتهام‌ها را رد کرده و گفته هیچ کار خلاف قانونی انجام نداده است.

نتانیاهو فرصت خواهد داشت در جلسه استماع نهایی از خود دفاع کند؛ جلسه ای که احتمالا بعد از انتخابات برگزار خواهد شد.

اگر دفاعیات او مورد قبول دادگاه قرار نگیرد و محکوم شود نخستین نخست‌وزیر در تاریخ هفتاد ساله اسرائیل خواهد بود که در زمان صدارت با اعلام جرم روبرو شده است.

مندلبلیت، دادستان کل اسرائیل گفته تصمیم نهایی درباره برکناری یا استعفای نتانیاهو در صورت احراز مجرمیت با دیوان عالی این کشور است.

نتانیاهو عضو حزب حاکم یعنی حزب لیکود اسرائیل است که طی بیانیه شدیدالحنی اتهام‌ها علیه نخست وزیر را رد کرده و اقدام دادستان کل را یک "پرونده سیاسی" خوانده است.

او مدعی است این پرونده تلاش جناح چپ و لیبرال اسرائیل برای بدنام کردن او و مقدمه چینی برای ناکامی او در انتخابات ماه آینده است.

این مهم‌ترین چالشی است که پیروزی مجدد بنیامین نتانیاهو را در انتخابات تهدید خواهد کرد.

این انتخابات که در واقع انتخابات پارلمان یا کنست اسرائیل است در روز سه‌شنبه ۹ آوریل، ۲۰ فروردین برگزار خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان