نشست روسیه و اوکراین در ترکیه بدون نتیجه پایان یافت | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 19:40

نشست روسیه و اوکراین در ترکیه بدون نتیجه پایان یافت

شماره: 17078
Aa Aa

روسیه با پیشنهاد آتش‌بس ۲۴ ساعته سراسری موافقت نکرده و دولت زلنسکی و غرب را متهم به تلاش برای هدف گرفتن زبان و فرهنگ و موجودیت روسیه کرد.

وزیران امور خارجه روسیه و اوکراین در آنتالیا دیدار کردند؛
نشست روسیه و اوکراین در ترکیه بدون نتیجه پایان یافت

وزیران امور خارجه روسیه و اوکراین با میانجیگری ترکیه برای اولین بار پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین در شهر بندری آنتالیا با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش اسپادانا خبر، کولبا، وزیر خارجه اوکراین در پایان این نشست در جمع خبرنگاران گفت:

لاوروف، وزیر خارجه روسیه با پیشنهاد آتش‌بس ۲۴ ساعته سراسری موافقت نکرده است. برقراری آتش‌بس برای رسیدگی به وضعیت وخیم انسانی در اوکراین ضروری است اما «افراد دیگری در مورد جنگ و سرنوشتش تصمیم می‌گیرند». لاوروف به ایجاد یک کریدور بشردوستانه در ماریوپل متعهد نیست.

او با بیان این که برگزاری این نشست آسان نبوده گفت آماده است تا در همین قالب دوباره با لاوروف دیدار کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز پس از دیدار با وزیر امور خارجه اوکراین در جمع خبرنگاران دولت ولودیمیر زلنسکی و غرب را متهم به تلاش برای هدف گرفتن زبان و فرهنگ و موجودیت روسیه کرد.

  •  

همچنین وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از این پس در جلسات شورای اروپا شرکت نخواهد کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد:

کشورهایی که با روسیه دوست نیستند مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو از اکثریت مطلق خود در کمیته وزرای شورای اروپا(CMCE) سوء استفاده می‌کنند و به تخریب شورا ادامه می‌دهند.

وزارت خارجه روسیه با اشاره به "سیر غیرقابل بازگشت رویدادها" تصریح کرد که روسیه نمی‌خواهد این اقدامات خرابکارانه دسته‌جمعی غرب را تحمل کند.

بر اساس این بیانیه مسکو در پیمان ناتو و اتحادیه اروپا شرکت نخواهد کرد تا "قدیمی‌ترین سازمان اروپایی به تریبون دیگری برای شعارهای برتری طلبی و خودشیفتگی غرب تبدیل شود".

این وزارتخانه افزود:

بگذارید آنها از ارتباط با یکدیگر بدون روسیه لذت ببرند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان