نمی شود بحث حجاب در اختیار مردم باشد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 19:21

نمی شود بحث حجاب در اختیار مردم باشد

شماره: 10754
Aa Aa

حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در البرز می گوید زنِ خانه است که جامعه‌ساز است و مربی و آن‌کسی که می‌تواند این را تربیت کند حوزه علمیه خواهران است.

امام‌جمعه کرج عنوان کرد؛
نمی شود بحث حجاب در اختیار مردم باشد

حسینی همدانی، امام‌جمعه کرج و نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در مراسم معارفه مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان البرز بابیان اینکه برخی در مقایسه بین بانوان و برادران حرف‌های قشنگ و ظاهر زیبا می‌زنند اظهار داشت:

آن‌ها می‌خواهند تطبیقی دهند با مسائل روز و مسائل اومانیستی که هست لذا در همین بحث حجاب که زده می‌شود که دست مردم باشد، این محدوده‌اش چه می‌شود؟ چه چیزی کم شود درست می‌شود؟ لذا در اختیار مردم نمی‌شود باشد و برداشتن چادر و روسری این‌ها نقص واردکردن به همان اصل جامع است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی در ادامه بابیان اینکه باید فهم جامع از اسلام داشت و بعد هم این فهم را فهماند و بعد مستقرش کرد افزود: جایگاه حوزه علمیه بسط توحید است و در این زمینه باید تلاش کند.

وی بابیان اینکه معنویت منافی با استفاده از تکنولوژی روز ندارد افزود: برخی فکر می‌کنند که اگر افراد از این مسائل استفاده کنند باروح تقوا و معنویت سازگاری ندارد درصورتی‌که عیبی ندارد که از این‌ها استفاده کنند و تقوا را نیز رعایت کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز افزود: این حرف که گفته می‌شود خواهران درس بخوانند و عالم شوند که این عالم شدنشان نیازهای بخش زنان را برطرف کند، درست است اما در مباحث علمی هم باید به‌طور عام شرکت داشته باشند و این‌طور نباشد که اگر شبهه‌ای به دین وارد شد بگویند این مربوط به بحث خواهران نیست.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه مسیر ما حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است تصریح کرد: این کار الزاماتی دارد که مقدمه‌اش جامعه سازی است، جامعه را خانواده می‌سازد و خانواده هم رکن اصلی‌اش بانوان هستند و بانوانی که ساخته‌شده‌اند می‌توانند خانواده و بعد جامعه بسازند و برود به سمت تمدن و بدون این‌ها نمی‌شود. زن خانه است که جامعه‌ساز است و مربی و آن‌کسی که می‌تواند این را تربیت کند حوزه علمیه خواهران است که هم در کلان علمی کشور باید شاخص باشد و هم در مسئله جامعه سازی به‌طور تخصصی و در بخش زنان و خانواده باید کار کنند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان