نهضت آزادی: تروریست شناختن سپاه ایران را به سمت نظامی‌گری می برد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 18:34

نهضت آزادی: تروریست شناختن سپاه ایران را به سمت نظامی‌گری می برد

شماره: 7310
Aa Aa

در این بیانیه آمده: تروریست شناختن سپاه و مداخله در امور داخلی ایران هرگز در راستای تامین حقوق اساسی ملت ایران، دموکراسی و توسعه نیست.

با محکومیت اعلام نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی؛
نهضت آزادی: تروریست شناختن سپاه ایران را به سمت نظامی‌گری می برد

نهضت آزادی ایران در واکنش به اعلام نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی خارجی از سوی آمریکا بیانیه صادر کرد.  

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از دیدارنیوز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

محکومیت تروریست شناختن سپاه پاسداران توسط دولت آمریکا

روند اقدامات دونالد ترامپ به ویژه پس از خروج از «برجام» و اعمال سیاست‌های خصمانه علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران به تدریج پس از شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل در بلندی‌های جولان، امروز با اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک گروه تروریستی در روز پاسدار که بخشی از نیروی نظامی جمهوری اسلامی است، گام جدیدی به شمار می‌رود که ناقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت ملی ایران است.

دولت آمریکا که خود گروه‌های تروریستی چون داعش را در منطقه ایجاد و حمایت کرده است و مداخلات نظامی گسترده‌ای در بسیاری از کشورهای جهان داشته و دارد امروز با تروریست  شناختن سپاه پاسداران چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

به نظر می‌رسد اهدافی که دولت ترامپ در راستای سیاست‌های کلی آمریکا در منطقه دنبال می‌کند از یک سو حمایت از دولت اسرائیل و تامین منافع آمریکا در منطقه را شامل می‌شود و از سوی دیگر، خواهان تقابل با منافع ملی ایران و تداوم و تشدید بحران‌های داخلی ایران برای تسریع روند فروپاشی و تسلیم بلاشرط  در قبال درخواست‌های آمریکا در منطقه است. تروریست شناختن سپاه پاسداران و مداخله در امور داخلی ایران هرگز در راستای تامین حقوق اساسی ملت ایران، دموکراسی و توسعه نیست؛ بلکه به نظر ما، فضای کشور را به سود رشد «نظامی‌گری» و تقویت  مشی «تندروی» در ایران آماده می‌کند.

نهضت آزادی ایران با توجه به مراتب بالا به رغم نقدهایی که نسبت به نحوه عملکرد سپاه پاسداران در مدیریت کشور و دخالت آنان در سیاست و اقتصاد دارد که مغایر با قوانین و منافع ملی است، اما این اقدام دولت آمریکا را نقض منشور ملل متحد، سایر قوانین بین الملل و خلاف منافع ملی و نقض حاکمیت ملی ایران می‌داند و شدیدا محکوم می‌کند.

نهضت آزادی ایران

۲۲ فروردین ۱۳۹۸

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان